گزارش

1    2    3   

ایلنا از وضعیت چاپخانه‌های كشور گزارش می دهد؛ چراغ چاپخانه‌ها خاموش می‌شود ؛ كارگران بیكار

به نوشنه ایلنا آمار‌ها تنها در شهر تهران از تعطیلی بیش از ۱۰۰ چاپخانه در مدت یک سال اخیر حکایت دارد. بسیاری از چاپخانه‌ها، ماشین آلات چندین میلیاردی خود را زیر قیمت فروخته‌اند و وارد مشاغل دیگری شده‌اند، . . .

افزایش قیمت كاغذ؛ كتابها لاغر می شوند، ناشران بیمار

با گذشت حدود یکسال از گرانی روز افزون کاغذ و عدم توجه به موقع به این مشکل، تعدادی از ناشران كشور دچار مشکل شده‌اند. البته موضوع به همین جا ختم نشده و از آنجایی که کار چاپ، لیتوگرافی و صحافی در یک زنجیره . . .

IDPEX كوچك ولی تخصصی

دومین نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی در سالن هگمتانه هتل المپیک تهران سه‌شنبه (30 خرداد) آغاز به کار کرد. در مراسم گشایش این نمایشگاه، حجت‌الاسلام احمد سالك، نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی . . .

گزارش پایانی نمایشگاه interpack 2011 موفق ترین دوره تا به امروز

سه چهارم از 000/166 بازدیدکننده را فعالان اقتصادی تصمیم گیرنده تشکل داد.

انتخابات اتحادیه چاپخانه داران تهران شاخص انتخاب شما چیست ؟

با نزدیك شدن به زمان برگزاری انتخابات اتحادیه چاپخانه داران تهران ، بررسی برنامه ها و اهداف هر یك از كاندیدا ها توسط رای دهندگان انجام می پذیرد . در ذیل نمایه ای از شاخصهای مختلف جهت بررسی فعالیتهای كاندیداهای . . .

گزارش اخبار چاپ از رکود بازار کاغذ در آستانه شب عید: آیا نفس چاپخانه‌ها به شماره افتاده؟

بازار کاغذ ایران در سالی که گذشت حال چندان خوشی نداشت این را فعالین صنف کاغذ و چاپخانه داران پایتخت می‌گویند و برای آن دلایل متعددی ذکر می‌کنند؛ از افزایش قیمت‌ها گرفته تا پدیده جهانی paper less.

گزارش بررسی مراحل چاپ اسکناس

وِیژگی های اسکناس های تولید داخل چیست؟ و اساساً از چه زمانی تولید اسکناس در داخل کشور صورت گرفت؟ از چه کاغذی برای چاپ اسکناس استفاده می شود و هر اسکناس چه خصوصیت منحصر به فردی دارد؟ همه این ها سوالاتی . . .

در پی ایجاد تغییرات جدید در ترکیب هیات مدیره اتحادیه صنعت چاپ مشهد: اتحادیه صنعت چاپ مشهد؛ الگویی برای تمام اتحادیه‌ها!!

نیمه‌ی دوم و پایانی امسال علاوه بر پایتخت برای فعالان صنفی صنعت چاپ ایران، در برخی شهرها و استان‌ها بسیار مهم و قابل تأمل است. اهمیت این ایام به جهت برگزاری انتخابات اعضای هیات مدیره در اتحادیه‌های صنعت چاپ بعضی از شهرها و استان‌های کشور است.

با پیشرفت روزافزون فناوری نانو صنعت بسته بندی نیز دچار تحولات اساسی خواهد شد: بسته بندی هوشمند چیست؟

پیشرفت در بسته بندی هوشمند برای افزایش عمر مفید محصولات غذایی، هدف بسیاری از شرکت‌هاست. این سیستم‌های بسته‌بندی قادر خواهند بود پارگی‌ها و سوراخ‌های کوچک را با توجه به شرایط محیطی (مانند تغییرات دما و . . .

از فرانکفورت تا مشهدالرضا

دومین شب اقامتشان در ایران بود. وقت کم و امکان بازدید از اماکن دیدنی و تفرج‌گاه‌های شهر مشهد میسر نبود. میزبانان تصمیم گرفتند تا راجر، توماس و یورگن را برای صرف شام به یكی ازرستوران های شهر مشهدمیهمان کنند. ششلیک معروف مشهد و مخلفات شام سرو شد .

قاسمی افشار در مراسم نکوداشت خود تصریح کرد: افتخار می‌کنم که آموزگار هستم

نخستین روز آخرین ماه پاییز سال جاری، پرونده یکی دیگر از برنامه‌های جشنواره ملی صنعت چاپ ایران بسته شد. سومین همایش تجلیل از دانش‌آموختگان صنعت چاپ ایران، از ساعت 16:30 دوشنبه یکم آذر ماه سال 1389، در محل فرهنگسرای شفق تهران برگزار شد.

گزارشی از میزگرد بررسی چالش ها و فرصت های صنعت چاپ چالش در برگزاری میزگردهای غیر تخصصی صنعت چاپ

اواسط هفته گذشته خبر برگزاری میزگرد تخصصی «چالش‌ها و فرصت‌های صنعت چاپ در ایران» توسط پژوهشکده فرهنگ، هنر و ارتباطات اهالی صنعت چاپ کشور و به خصوص فعالان پایتخت را تا حدودی خرسند و امیدوار نمود. خبری که . . .

یک ماه پس از برگزاری نمایشگاه هفدهم آمارها سخن می گویند

گزارش نظرسنجی پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار چاپ از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی تهران

با حضور اثربخش انجمن در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی رخ داد: 600 نفر در انتظار عضویت در انجمن

انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ به دلیل برخورداری از رویکردی تخصصی نسبت به امر غرفه‌گذاری و حضور در نمایشگاه‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی را به منظور حضور در این نمایشگاه در نظر گرفته بود.

در پی حضور پربار در نمایشگاه مالزی: ارتباط سازنده با صنعت‌‌‌‌گران آسیایی

مسئولان و دست‌اندرکاران انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ پس از حضور موفق در نمایشگاه آیپکس در کشور انگلستان و بهره‌برداری از توافقات صورت گرفته در این نمایشگاه، تصمیم گرفتند اینبار حضور در نمایشگاه‌های تخصصی . . .

اولین روز سمینار پرینت پرموشن

اولین روز سمینار پرینت پرموشن (وابسته به انجمن سازندگان تجهیزات و ماشین آلات چاپ و كاغذ آلمان در فدراسیون مهندسین آلمان) در تاریخ سه شنبه 5مردادماه سال جاری مصادف با 27july 2010 در شركت افست برگزار شد.

حتی با انتشار شایعات: خواب آرام بازار کاغذ بر هم نخورد

سایت تابناک در خبری اعلام کرد کارخانه چوب و کاغذ مازندران تولید کاغذ مطبوعات را متوقف کرده است این خبر صحت نداشت و تکذیب شد، شایعات دیگری مبنی بر گرانی کاغذ در اثر زلزله در ژاپن و افزایش قیمت جهانی نفت . . .
1    2    3