گزارش

1    2    3   

نگاهی به نمایشگاه چاپ Print China 2019 تلفیقی از دروپا، لیبل‌ اکسپو و فسپا

کمتر تصور می‌شد که کشور چین بتواند جایگاه صنعت نمایشگاهی دنیا را از کشورهای اروپایی و آمریکایی به سمت خود تغییر دهد . بعد از برگزاری نمایشگاه‌های موفق China Print در شهر پکن و All in Print در شهر شانگهای . . .

از گرانی تا کمبود و نبود؛ تهدید جدی صنعت چاپ کشور

نگاهی به قیمت مواد و ملزومات مصرفی واحدهای چاپی در ۷ ماه امسال نشان می‌دهد که حداقل ۲ تا ۳ برابر افزایش قیمت این مواد را شاهد بوده‌ایم و در برخی از موارد، این افزایش به ۴ تا ۵ برابر هم رسیده است که هم . . .

ژاپن در آستانه اغمای اقتصادی با ایران

رئیس اتحادیه نفت ژاپن گفت: در صورتی که دولت ژاپن مشمول معافیت تحریم های آمریکا درباره ادامه واردات نفت از ایران نشود، پالایشگاه های نفت ژاپن ممکن است از اکتبر بارگیری نفت خام ایران را متوقف کنند

استاد علینقی اولین رئیس صنفی جشنواره ملی چاپ ایران رییس اتحادیه چاپخانه داران تهران ، رییس هجدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ ایران شد .

با توافق اکثریت اعضای شورای سیاستگذاری هجدهمین جشنواره ملی چاپ و تأیید رئیس شورا، «ایرج استاد علینقی» رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، به عنوان رئیس این دوره از جشنواره انتخاب شد

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرح‌های ملی چاپ

نخستین نشست شورای سیاستگذاری هجدهمین جشنواره ملی چاپ با حضور رئیس و اعضای این شورا برگزار شد

گزارش از وضعیت کارگران شاغل در چاپخانه‌ها؛ شغلی که عمر را کوتاه می‌کند

علاوه بر کار زیاد، سخت و زیان‌آور این شغل استرس بالایی را بر کارگران چاپخانه‌ها تحمیل می‌کند. کارگر چاپخانه مسئولیت زیادی دارد ولی حق مسئولیت دریافت نمی‌کند .

ابهام‌های واردات کاغذ با ارز دولتی ضرورت تفحص در شیوه تخصیص ارز دولتی برای واردات کاغذ

در روزهای اخیر انتشار فهرست بانک مرکزی درباره ارزهای تخصیص داده شده، محافل اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار داده است. تحلیل این فهرست داده‌های جالبی به همراه دارد، که نشان می‌دهد که این تخصیص ارز با حاشیه‌های مختلفی همراه بوده است.

سایه بسته بندی چینی بر سر سوهان قم

عرضه سوهان قم در بسته‌بندی‌های چینی و ترکیه‌ای و ضعف صنعت بسته‌بندی در قم موضوعی بود که در جلسه این هفته بنیاد قم پژوهی مورد توجه قرار گرفت .

محققان اعلام کردند برای چاپ همه محتوای وب باید ۲ درصد کل جنگل های آمازون به کاغذ تبدیل شود .

هر ثانیه تقریبا ۶۰۰۰ توییت منتشر، ۴۰ هزار سرچ گوگل انجام و ۲ میلیون ایمیل ارسال می شود. اما این اطلاعات تنها نشان دهنده اندازه وب است. سپتامبر ۲۰۱۴ یک میلیارد وب سایت وجود داشت که البته هر لحظه به تعداد . . .

آمار واقعی تولید کاغذ در کشور چه میزان است؟ ادامه سیاست‌های دوگانه دولت در حمایت از تولیدکنندگان داخلی کاغذ

وزیر ارشاد تولید داخلی کاغذ را یک پنجم نیاز واقعی اعلام کرد و از لزوم واردات کاغذ برای جبران کمبود سخن گفت. تولیدکنندگان داخلی کاغذ از آمارهای وزارت صنعت که خلاف گفته جنتی است‌، سخن به میان می‌آورند. آیا وزیر ارشاد شناخت جامعی از کاغذ ندارد؟

روزگار ناخوش نشر در خراسان رضوی

حال و روز ناخوش نشر در خراسان رضوی و رکود بازار آن در چند سال اخیر وضعیت این صنعت را با چراغ قرمز روبه رو کرده و عملا نیمی از ناشران این استان را از گردونه فعالیت خارج کرده است .

گزارشی از وضعیت صنعت چاپ در استان آذربایجان غربی؛ نقدینگی و آموزش چالش پیش روی صنعت ۷۰ ساله چاپ

صنعت ۷۰ ساله چاپ و نشر در آذربایجان غربی امروز با مشکلات عدیده ای چون کمبود نقدینگی، آموزش، فرسودگی ماشین آلات در کنار مشکلات معیشتی فعالان این بخش دست و پنجه نرم می کند.

احمد مسجدجامعی در جشنواره ملی صنعت چاپ: مبادا کار کالای چاپی به چین برسد

مسجدجامعی در جشنواره ملی صنعت چاپ گفت: مبادا برای تولید کالای ایران و چاپ آن به چین متوسل شویم و برای بسته‌بندی و چاپ به کشور دیگری مراجعه کنیم.

مشکل نبود دانش مدیریت ، صنعت کشور را آزرده است

کمافی السابق ساختار اقتصاد نفتی رانتی به حیات خود ادامه می دهد و اگر رشدی در صنعت اتفاق افتاده بیشتر مربوط به چند حوزه محدود به تعداد انگشت شمار شرکت های بزرگ دولتی یا شبه دولتی بوده و صنایع کوچک و متوسط . . .

آمارِ ناشرانِ وابسته به دولت روز به روز بالاتر می‌رود؛ تمامیت‌خواهی نهادهای دولتی و نظامی در صنعت نشر

بر اساس اطلاعات و آمارهای ثبت شده در خانه‌ کتاب، نهادهای نظامی همچون نیرهای انتظامی و سپاه 34، وزارتخانه‌ها 43، بانک‌ها و شرکت‌های بیمه 16 و بنیادهای مختلف نظیر بنیاد شهید و بنیاد مستضعفین 49 موسسه انتشاراتی . . .

اهالی رسانه از چاپخانه افست بازدید کردند افست و همکاری در انتشار کتاب‌های درسی کشورهای همسایه

علی طارمی‌راد، مدیر سابق شرکت چاپ افست در مراسم بازدید خبرنگاران از این شرکت اظهار کرد: این شرکت به منظور ساماندهی به وضعیت کتاب‌های درسی آغاز به کار کرد و حتی در چاپ کتاب‌های درسی کشورهای همسایه نیز فعالیت‌هایی داشته است.

نشست خبری جشنواره ملی صنعت چاپ برگزار شد؛ بی‌اطلاعی اهالی صنعت چاپ ایران از یکدیگر

محمودرضا برازش در نشست خبری پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ کشور، با تاکید بر ظرفیت‌های چاپی کشور بر استفاده از پتانسیل‌های چاپی داخلی و حرکت به سمت صادرات محصولات چاپی به کشورهای همسایه گفت: متاسفانه بی‌اطلاعی . . .

استان خوزستان اعلام کرد: فراخوان نخستین نمایشگاه تخصصی طراحی مد و لباس، پارچه، دوخت و چاپ

به‌مناسبت میلاد حضرت معصومه(س)، فراخوان نخستین نمایشگاه تخصصی طراحی مد و لباس، پارچه، دوخت و چاپ استان خوزستان اعلام شد.

به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک؛ وجود دستگاه لیتوگرافی در چاپخانه مانند سی‌تی اسکن در بیمارستان است

محسن گروسی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت چاپ نیاز به تجمیع در شهرک‌های تخصصی چاپ دارد تا بتواند از تمامی خدمات و دستگاه‌های این حوزه در یک جا و به صورت متمرکز استفاده کند. نمی‌توان در چاپخانه‌های بزرگ دستگاه لیتوگرافی نداشت.

پدر صحافی نوین ایران در دل خاک آرام گرفت

پیکر حسینعلی متین‌رضا، پدر صحافی نوین ایران صبح امروز بر دوش صدها نفری که برای بدرقه وی آمده بودند، حمل شد تا در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا (س) آرام گیرد. چهره‌های فرهنگی بسیاری در مراسم تشییع جنازه متین‌رضا حضور پیدا کردند.
1    2    3