مدیرکل دفتر حفظ و احیای هنرهای سنتی صنایع دستی گفت:نوع بستهبندی کالاها به عنوان بازاریاب کالا برای مخاطب محسوب میشود
اخبار چاپ: یحیی رحمتی مدیرکل دفتر حفظ و احیای هنرهای سنتی صنایع دستی اظهار داشت: صنعت بستهبندی نقش مهمی در جذب مشتری، نگهداری کالا، حمل و نقل و ارزش افزوده برای کشور ایفا میکند برهمین اساس بررسیهای میدانی در نمایشگاههای محصولات صنایعدستی انجام دادهایم،نتایج حاصله از این تحقیقات نشاندهندهی این امر بود که 96 درصد محصولات فاقد هرگونه بستهبندی مناسب میباشند و 30 درصد محصولات در حمل و نقل آسیب دیده و خسارتهایی را برای تولیدکننده به وجود میآورد.
وی افزود: با توجه به آمارهای ارائه شده و خساراتی که سطح کیفی محصولات را با کاهش مواجه کرده بود، تحقیقات در این حوزه لازم و ضروری به نظر میرسید به همین منظور فراخوانی از طریق روزنامههای کثیرالنتشار منشرکرده و از افرادی که در این حوزه فعالیتهای کاربردی دارند دعوت به عمل آمد تا حوزه صنایعدستی را در این تحقیقات یاری کنند و مشکل بستهبندی این محصولات مرتفع شود .
مدیرکل دفتر حفظ و احیای هنرهای سنتی صنایع دستی تصریح کرد:این تحقیقات در هفت حوزه چاپهای سنتی، کاشی سنتی،صنایع دستی فلزی، صنایع دستی چوبی، صنایع دستی سنگی و آبگینه،نساجی سنتی و سوزندوزی ،سفال و سرامیک آغاز شد.
وی گفت: 24 خرداد سال جاری مصادف با برنامههای اختتامیهی هفته صنایع دستی از نمونههای اولیهی بستهبندیهای منتخب رونمایی، و علاوه بر این اجلاس از مجموعه کارهای نمونهسازی تولیدات در هفت رشته و کتاب بانک اطلاعاتی صنایعدستی که به زبان انگلیسی نگارش شده است رونمایی میشود.