با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،
رئیس و اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره صنعت چاپ منصوب شدند


با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «محسن جوادی» به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری هجدهمین جشنواره صنعت چاپ منصوب شد

با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «محسن جوادی» به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری هجدهمین جشنواره صنعت چاپ منصوب شد

به گزارش اخبار چاپ به نقل از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن حکم جوادی آمده است: «نظر به نقش تعیین کننده صنعت چاپ در تکثیر و گسترش اندیشه‌ها و فراگیرسازی عرصه‌های دانش، فنون و علوم ونیز با توجه به نوآوری‌های این صنعت در بسته‌بندی تولیدات داخلی که زمینه را برای صادرات به زیباترین وجه هموار می‌گرداند، برنامه و سیاست‌گذاری در این صنعت از اهمیت دو چندانی برخوردار شده است.
از این رو به استناد ماده 3 آیین نامه برگزاری جشنواره ملی صنعت چاپ و با توجه به تجربیات، قابلیت‌ها و دانش جنابعالی در حوزه این صنعت به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری هجدهمین دوره جشنواره ملی صنعت چاپ، منصوب می‌شوید.
امید است با استعانت از درگاه پروردگار متعال و با تکیه بر ذوق سلیم و شناخت دقیق از ظرفیت‌های این صنعت در رشد، توسعه و گسترش و نیز تامین نیازهای آن بکوشید.
همچنین با صدور احکام جداگانه از سوی محسن جوادی معاون امور فرهنگی و رئیس شواری سیاست‌گذاری هجدهمین جشنواره صنعت چاپ ، همایون امیرزاده، احمد ابوالحسنی، محمدحسن فکری، رضا منصوری، جلیل غفاری رهبر، علی طارمی راد، ایرج استاد علینقی، علی مغانی، محمدعلی انصاری‌پور، مجتبی محمودیان، غلامرضا شجاع، مهدی رحیمی یگانه، بابک عابدین، هوشیار فقیهی، علی محمد اسفندیاری،احمد رضا اعتماد مظاهری، مسعود فرشی‌فرید و مهرزاد دانش به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری هجدهمین جشنواره صنعت چاپ منصوب شدند.
در متن احکام هر یک از اعضای این شورا آمده است:
«برگزاری جشنواره فرصتی است تا علاوه بر تبادل اندیشه، افکار و تجربیات صاحب ‌نظران و متخصصان زمینه شناسایی خلاقیت‌ها و استعدادهای فعالان فراهم گردد.
بنا به نقش مهم صنعت چاپ و بسته‌بندی در تولید و نشر آثار مکتوب و گسترش فرهنگ در سطح جامعه به عنوان رسانه در ارتباط جمعی و اهمیت آن در اقتصاد و چرخه تولید و توسعه ملی، دفتری دیگر از جشنواره ملی چاپ در سالی که حمایت از تولیدات داخلی محور سیاست‌های کلان کشور است، ورق خواهد خورد.
در احکام صادره برای اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره صنعت چاپ ابراز امیدواری شده «با استعانت از درگاه خداوند متعال با ارایه پیشنهادات و راهکارهای سازنده، برگزاری هر چه با شکوه‌تر این رویداد بزرگ فرهنگی را شاهد باشیم. »
جشنواره صنعت چاپ با هدف بررسی وضعیت چاپ در ایران و جهان، گسترش ارتباطات میان بخشی، شناسایی و معرفی قابلیت‌های صنعت چاپ کشور و تقویت روابط بین‌المللی راه‌اندازی شده است.
اولین دوره جشنواره صنعت چاپ در سال ١٣٧٧ و همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار شد. دورهای بعدی جشنواره هر ساله در هفته منتهی به یازده شهریور برگزار می‌شود.
با مستقل شدن جشنواره و تشکیل گروه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، جشنواره گسترش قابل توجهی پیدا کرد و سرانجام در سال ١٣٨٧ و با راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره صنعت چاپ فاز تازه‌ای در برگزاری این جشنواره کلید خورده و این فعالیت به یکی از برنامه‌های ثابت و جاری در طول سال تبدیل شده است.

 

منتشر شده توسط معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ ۱۳۹۷ دوشنبه ۱ مرداد