همکاری ایران و آلمان برای تولید مقوا از ضایعات کاغذ


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از راه‌اندازی اولین کارخانه تولید مقوا از ضایعات کاغذ در شهرک صنعتی مرکز استان خبر داد .

به گزارش اخبار چاپ به نقل از مهر، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از راه‌اندازی اولین کارخانه تولید مقوا از ضایعات کاغذ در شهرک صنعتی مرکز استان خبر داد .

ابراهیم فریدی در بازدید از شهرک صنعتی شماره دو اردبیل افزود: این واحد تولیدی و صنعتی توسط سرمایه گذار آلمانی و با مشارکت شرکت داخلی راه اندازی خواهد شد .

وی با اشاره به علاقمندی سرمایه گذاران آلمانی برای سرمایه گذاری در بخش چاپ این استان تصریح کرد: سرمایه گذاران آلمانی در زمینه تولید ماشین آلات و دستگاههای چاپ فعالیت می کنند و قرار است با مشارکت شرکت داخلی بزرگترین واحد صنعتی چاپ در شمالغرب کشور را در زمینه چاپ روزنامه و کتب درسی ایجاد کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان به سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی این شرکت در فاز اول اشاره کرد و متذکر شد: این سرمایه گذران همچنین قصد دارند در فاز دوم خود نسبت به راه اندازی کارخانه تولید مقوا از ضایعات مقوا و کاغذ اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از سرمایه گذاران خارجی در جهت ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان دولتی است، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی در این استان تکمیل و آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.

به گفته فریدی شهرک صنعتی شماره دو اردبیل با مساحت بالغ بر ۶۰۰ هکتار بزرگترین شهرک صنعتی استان است که دارای تمام امکانات تاسیساتی و زیر ساختی بوده و همجواری آن با فرودگاه و گمرک استان و استقرار در جاده ترانزیت اردبیل به تهران از مزیت های عمده آن محسوب می شود.

 

منتشر شده توسط مهر در تاریخ ۱۳۹۵ شنبه ۲۷ شهريور