رییس اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی:
چهارمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی در مشهد برگزار می‌شود


رییس اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی گفت: با توجه به این که ماشین آلان صنعت چاپ ما 100 درصد وارداتی هستند حضور شرکت های خارجی و نمایندگان آنها در نمایشگاه چاپ و بسته بندی می تواند باعث رونق صنعت چاپ شمال و شرق کشور باشد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری نمایشگاه های ایران، علی مغانی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی در مشهد اظهار داشت: نمایشگاه ها محلی هستند که در آن ها تولید کنندگان می توانند به راحتی با مخاطبان کالاهای خود تعامل داشته باشند و از بازخورد های آن ها آگاه شوند همچنین برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند ما را در یافتن مواد اولیه مورد نیاز خود در صنعت چاپ یا فروش محصولات خود یاری کند.

وی افزود: حاصل صنعت چاپ و بسته بندی کالایی فرهنگی و هنری است و از این نظر باید بیشتر به نمایشگاه های صنعت چاپ و بسته بندی اهمیت داده شود و شرایط حضور چاپخانه داران بهتر از قبل فراهم شود.

رییس اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی با اشاره به وضعیت چاپخانه ها و پتانسیل های موجود در نمایشگاه ها برای کمک به رونق بیشتر صنعت چاپ گفت: نباید صنعت چاپ و بسته بندی را با دیگر صنایع برابر دانست  که در این باره می توان اشاره کرد، نمایشگاه صنعت چاپ و بسته بندی مخاطب خاص و محدودی دارد و نباید آن را با نمایشگاه خودرو، صنایع غذایی و … مقایسه کرد.

وی افزود: نمایشگاه صنعت چاپ نمایشگاهی تجاری نیست که در آن مشارکت کنندگان فروش مستقیم داشته باشند بلکه هدف از شرکت در این نمایشگاه ها معرفی و آشنایی با دستاورد های این صنعت است، جدای از این موارد حاصل کار صنعت چاپ محصولی فرهنگی و هنری خواهد بود.

مغانی همچنین با اشاره به حضور شرکت های خارجی و نمایندگان آن ها در این نمایشگاه بیان داشت: با توجه به این که ماشین آلان صنعت چاپ ما ۱۰۰ درصد وارداتی هستند حضور شرکت های خارجی و نمایندگان آنها می تواند باعث رونق صنعت چپ ما باشد.

وی خاطرنشان کرد: تعامل با شرکت های خارجی می تواند باعث تغییرات خوبی در صنعت چاپ ما باشد و ما می توانیم نیاز های خود را در زمینه ماشین آلات و مواد اولیه راحت تر برطرف کنیم، همچنین حضور کشورهای دیگر مانند افغانستان و کشورهای کمتر توسعه یافته نیز می تواند زمینه ورود صنعت چاپ ما را به بازارهای این کشورها فراهم کند.

چهارمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی در مشهد از ۲۳ تا ۲۶ مهرماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد با حضور شرکت های داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱ مهر