ایمان افشار:
تمرکز نمایشگاه چاپ دیجیتال بر فعالان تهرانی است


ایمان افشار،‌ مدیرعامل شرکت چندرنگ اظهار کرد: متاسفانه تمرکز نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی بر فعالان تهرانی است و دیگر استان‌ها در این نمایشگاه حضور کمرنگی دارند.

به گزارش اخبار چاپ، افشار با اشاره به جایگزین شدن نسبی چاپ دیجیتال به جای چاپ سنتی گفت: چاپ دیجیتال آینده بسیار روشنی دارد و با توجه به این‌که فناوری جدیدی است و دستگاه‌‌ها و تکنولوژی آن در  ایران جدید محسوب می‌شود از فناوری روز دنیا عقب نیستیم.

به گفته وی، با برداشته شدن تحریم‌ها سیستم‌های جدیدتری به ویژه با حضور آلمان به بازار ایران راه خواهد یافت. با این حال نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی تهران، در حد و اندازه آن نیست و استقبال چندانی از آن نشده است.

مدیرعامل شرکت چندرنگ با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی و تبلیغات در برگزاری نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه چاپ دیجیتال نیاز به تبلیغات گسترده‌ای دارد چرا که اگر به طور مثال حدود 5 هزار نفر که دستگاه چاپ دیجیتال دارند و در این حوزه فعال باشند، تنها بخش اندکی که مربوط به تهران هستند در این نمایشگاه حضور داشته‌اند و به نظر می‌رسد توجه کافی به چاپ دیجیتال و نشر رومیزی در دیگر استان‌ها نشده است.

این فعال حوزه چاپ دیجیتال با بیان پیشنهادی گفت: به طور مثال بیشتر فعالان این حوزه از برگزاری نمایشگاهی در خردادماه خبر دارند اما از جزییات آن بی‌اطلاعند. به همین دلیل به نظر می‌رسد در زمان برگزاری نمایشگاه خدمات ویژه‌ای اجرا شود و تورهایی از دیگر شهرهای ایران بگذارند، برپایی چنین تورهایی در سال‌های اول به شناخت بازدیدکنندگان بیشتری از آن منجر می‌شود و در سال‌های بعد نتایج آن را شاهد خواهیم بود. متاسفانه به نظر می‌رسد که تمرکز این نمایشگاه تنها در تهران است و تنها بعضی، از استان‌های همجوار در آن حاضر می‌شوند.

افشار افزود: با توجه به هزینه‌ای که بابت غرفه‌ها از شرکت‌ها دریافت می‌شود، لزوم توجه به مسائلی چون سالن برگزاری و تهویه نمایشگاه نیز اهمیت دارد. با این حال مدیریت نمایشگاه که در این سال‌ها خوب بوده است، با استفاده از تبلیغات و اطلاع‌رسانی درست و معرفی نمایشگاه چاپ دیجیتال می‌‌تواند نمایشگاه‌های موفق‌تری را در آینده برپا کند.

 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ سه شنبه ۳۰ تير