چاپ چک پول های ۵۰۰ هزاری با طرح جدید


مجید صنیعی، مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی، از انتشار ایران چک های ۵۰۰ هزار ریالی با طرح جدید در سال آینده خبر داد

به گزارش اخبار چاپ مجید صنیعی، مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی، از انتشار ایران چک های ۵۰۰ هزار ریالی با طرح جدید در سال آینده خبر داد و گفت: ایران چک های جدید با طرح و رنگ متفاوت، اندازه کوچک تر و امنیت بالاتر، سال آینده منتشر می شود.
مجید صنیعی افزود: ابعاد ایران چک های کنونی 160 در 75 میلیمتر است اما ابعاد ایران چک های پانصد هزار ریالی جدید برمبنای اندازه اسکناس اصلاح و رفرم پول ملی (حذف چهار صفر) طراحی شده و ابعاد آن 142 در 71 میلیمتر است.

اسکناس و جک پول 500 هزار ریالی

به گفته وی، اندازه این ایران چک ها همانند اسکناس های 500 ریالی موجود در بازار است.

مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی، اظهار داشت: البته تا زمانی که عمر ایران چک هایی که هم اکنون در بازار موجود است به پایان نرسد نیاز به جمع آوری نیست.

مدیرکل سازمان اسکناس و مسکوک بانک مرکزی با بیان اینکه در صورت ورود ایران چک های 100 هزار تومانی لزومی ندارد ایران چکهای 50 هزار تومانی فعلی جمع آوری شود، گفت: خودپردازهای بانک ها می توانند با تنظیم روی ایران چک های جدید و فعلی و در صورت نیاز آن را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

وی در عین حال درباره حذف 4 صفر از واحد پول ملی کشور، افزود: برای اجرای این طرح طبق پژوهش محققان بانک جهانی باید دو نوع اسکناس درشت تر از جمله اسکناس های 50 هزارتومانی اضافه شود و در عوض حجم اسکناس ها از 8 میلیارد قطعه کنونی به 4 تا 5 میلیارد قطعه کاهش یابد ضمن آنکه نرخ تورم نیز باید ثابت و یکنواخت باشد و تنوع سکه ها نیز 5 تا 6قطعه باشد که در شرایط فعلی نمی توان زمان حذف صفر از واحد پول ملی را اعلام کرد.
منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۱۳ اسفند