مدیر گروه چاپ علمی-کاربردی فرهنگ و هنر واحد 1 تهران:
مسابقات دانشجویی بخش مثبت جشنواره صنعت چاپ است


امسال برای نخستین‌بار دانشگاه جامع علمی کاربردی همکاری مستقیم و پررنگی با دبیرخانه مسابقات تخصصی صنعت چاپ خواهد داشت.

 

  بیژن درویش، مدیر گروه چاپ مرکز آموزش علمی-کاربردی فرهنگ و هنر واحد 1 تهران با اشاره به مسابقات آثار چاپی گفت: دانشجویان رشته‌های مرتبط با صنعت چاپ، مشکلات پیش روی این صنعت و آسیب‌های آن را برای حضور در مسابقات تخصصی بررسی می‌کنند.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره صنعت چاپ، مدیر گروه چاپ مرکز شماره 1 دانشگاه جامع علمی كاربردی با تاکید بر نقش مسابقات آثار چاپی بر پیشرفت صنعت چاپ اظهار کرد: در نظر گرفتن بخشی برای مسابقات دانشجویی در جشنواره صنعت چاپ یک اتفاق مثبت است زیرا دانشجویان نیز در پیشرفت این صنعت نقش بسزایی دارند و قرار است در آینده آن‌را به دست گیرند.

 

بیژن درویش ادامه داد: امسال برای نخستین‌بار دانشگاه جامع علمی کاربردی همکاری مستقیم و پررنگی با دبیرخانه مسابقات تخصصی صنعت چاپ خواهد داشت.

 

به گفته وی، همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی با دبیرخانه دوازدهمین دوره مسابقات تخصصی صنعت چاپ در زمینه انتشار و توزیع فراخوان میان دانشجویان و استادان، ترغیب دانشجویان به حضور در جشنواره، انجام پژوهش درباره مشکلات صنعت چاپ، آسیب‌شناسی بسته‌بندی و پژوهش درباره راهکارهای پیشرفت این صنعت خواهد بود.

 

درویش با اشاره به ‌داوری این مسابقات اظهار کرد: هیات داوران مسابقات تخصصی صنعت چاپ از میان آثار دانشجویی، آن دسته را که سنخیت بیشتری با این صنعت داشته و البته شکل کاربردی نیز دارد، انتخاب می‌کند.

 

بر اساس اعلام وی، مرکز شماره 1 دانشگاه جامع علمی كاربردی با چهار رشته کارشناسی و دو رشته پودمانی مرتبط با چاپ به فعالیت می‌پردازد که از این میان، 100 دانشجو در رشته گرافیک و 100 تا 200 دانشجو نیز در رشته چاپ تحصیل می‌کنند.

منتشر شده توسط جشنواره صنعت چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ يکشنبه ۲۴ شهريور