در حاشیه نمایشگاه كتاب
جشن کارگران و بانوان صنعت برگزار می شود


این جشن فرصتی است تا از زحمات کسانی که علاوه بر نویسندگان، تصویرگران و ویراستاران که اسامی آن‌ها معمولا در جایی برده نمی‌شود، تجلیل شود.


به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری كتاب جشن تجلیل از کارگران و بانوان صنعت چاپ پنجشنبه 12 اردیبهشت‌ماه همزمان با هفته بزرگداشت مقام زن و روز کارگر در سرای بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.-

 

مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: در این جشن حدود یک‌هزار نفر از بانوان فعال صنعت چاپ که در حوزه‌های مختلف این صنعت مشغول به کارند، حضور خواهند داشت.

 

احمد علمشاهی افزود: این جشن فرصتی است تا از زحمات کسانی که علاوه بر نویسندگان، تصویرگران و ویراستاران که اسامی آن‌ها معمولا در جایی برده نمی‌شود، تجلیل شود.

 

وی با بیان این‌که بانوان زیادی در حوزه‌های مختلف صنعت چاپ مشغول به کارند، گفت: زحمات و تلاش‌های این بانوان اغلب دیده نمی‌شود و دفتر امور چاپ به عنوان متولی فعالان این صنعت، با برگزاری جشن سهمی در دیده شدن آن‌ها دارد.

 

علمشاهی اظهار کرد: قرار است در این همایش که با حضور جمعی از نمایندگان تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنفی حوزه‌های مختلف صنعت چاپ برپا شود، تعدادی از بانوان پیشکسوت و کارگر نمونه این صنعت و خادمان صنعت چاپ تجلیل شوند.

 

علمشاهی یادآور شد: انجمن بانوان صنعت چاپ، انجمن زنان ناشر و انجمن پیشکسوتان صنعت چاپ در برپایی این همایش با دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری دارند.

 

جشن تجلیل از کارگران و بانوان صنعت چاپ پنجشنبه 12 اردیبهشت ماه از ساعت 16 تا 20 در سالن شماره دو سرای اهل قلم (سالن میثاق) برگزار خواهد شد.

 

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برپاست
منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲ پنج شنبه ۱۲ ارديبهشت