کارت گرافیکی جدید شرکت سافایر:
استفاده دوگانه از تمامی امکانات کارت گرافیک


شرکت بزرگ سافایر با طراحی دوباره برد پایه و رفرنس AMD کارت گرافیکی HD 6970، کارت گرافیک جدیدی عرضه کرد.

به گزارش اخبارچاپ به نقل از آژانس فن آوری اطلاعات و ارتباطات: شرکت بزرگ سافایر با طراحی دوباره برد پایه و رفرنس AMD کارت گرافیکی HD 6970، کارت گرافیک جدیدی عرضه کرد. از جمله فناوری‌های جدید 6970 که تغییر قابل توجهی نیز در شکل بدنه ایجاد کرده، تعبیه یک سوئیچ بین دو بایوس است که به حالت یک کلید چرخشی قرار دارد. این سویچ استفاده دوگانه از تمامی امکانات کارت گرافیک، نظیر پروفایل جداگانه، سرعت پردازنده، حافظه و فن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
6970 از تراشه جدید AMD بهره گرفته است. این تراشه که در درون خود موتور گرافیکی دارد، دارای 24 SIMD و 1536 پردازشگر با 96 واحد بافت سازی، بالاترین مقدار پردازش و محاسبات موازی را برای انجام هر گونه امور گرافیکی کاربران ایجاد کرده است.
سرعت کلاک این پردازنده گرافیکی برابر 880 مگاهرتز و با توجه به‌کارگیری 2 گیگابایت حافظه‌ پر سرعت GDDR5 که در سرعت 1375 مگاهرتز ( 5.5Gb/S به طور موثر) بالاترین کارایی را در این سری به ارمغان آورده است؛ موتور مفروش‌سازی جدید سه برابر قویتر از نسل قبلی کارایی دارد. همچنین گزینه‌های AA و فیلترینگ جدید، کیفیت بالاتری را در نمایش تصاویر ممکن ساخته است.
از دیگر قابلیتهای جدیدHD 6970 مدیریت پویای انرژی تحت عنوان AMD PowerTune است که آن را قادر ساخته تا با استفاده از گزینه‌های جدید در Catalyst Control Center توان مصرف در انجام برخی بازی‌ها را برابر 190 وات و در حالت بیکاری به پایین ترین حد ممکن یعنی تنها 20 وات برساند.
کارت‌های گرافیک سافایر در ایران توسط شرکت دریا کامپیوتر گارانتی و عرضه می‌شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۱۹ بهمن