فراخوان
فراخوان طراحی پوستر هیرو منتشر شد


فراخوان طراحی پوستر هیرو با موضوع سیاستگذاری در مصرف انرژی منتشر شد.
اخبارچاپ: پوستر هیرو، تصمیم به برگزاری یک مباحثه هنری در مورد چگونگی سیاستهایی در زمینه مصرف انرژی در آینده گرفته است، و این از آن بابت است که دولت ایتالیا،در تلاش برای آغازفصلی جدید در بکارگیری از انرژی هسته ای در خصوص تامین نیازهایش، پس از رفراندوم سال 1987که استفاده از آن را منع کرده بود، اقدام کرده است.
این بیان یا نشر می‌تواند در بررسی ارتباط اثرات اقتصادی، اجتماعی و حتی زیست محیطی روند صرف انرژی، مسیر روشنی را پیش روی جامعه بشری قرار دهد از طرفی حضور هنرمندان جوان و اندیشه های نوین در این رقابت می‌تواند مفهومی تازهاز ارتباط را برای نسل جوان ارائه دهد که می‌تواند موجب بکارگیری روش‌هایی نو در راستای استفاده صحیح از انواع انرژی شود تا شرایط زندگی آینده را قابل پذیرش و تحمل کند.

حال چه سیاست‌هایی را راستای صرف انرژی باید پی بگیریم؟
در اینجا نکته‌ای قابل تامل است و آن این است که آیا ما باید تمرکز خود را بر توسعه و توزیع منابع پایدار برای تولید انرژی معطوف نماییم یا بالاخص در حمل و نقل به منابع ناپایدار توجه کنیم، زیرا کشورها قادر نیستند بطور همزمان در هر دو جهت منابع مالی خود را صرف نمایند.
آیا مصرف کنندگان به تولیدانرژی های تجدیدپذیر و گسترش شان در سراسر کشور خود در قالب روندی نظامند و رقابتی تمایل دارند یا بیشتر نیروگاه‌های هسته‌ای را که تحت نظارت و مدیریت سازمانهای دولتی و یا غیررقابتی هستند، می‌پزیرند؟ که خود بیانگر دگردیسی از شرکت های چند ملیتی به مراکز اتمی که هزینه فراهم آوری آن به مراتب بیش از دیگر ساختارهای فرآوری انرژی است.
از جهت دیگر، شهروندان ملل مختلف چه راه هایی را برای انتخاب یک انرژی کارآمد در اختیار دارند! آیا هنوز هم منابع طبیعی قابلیت توسعه و بهره برداری در مسیر مطلوب را داراست!
اکنون زمان آن رسیده است که شما پاسخ این سوالات را با طراحی یک پوستر ارائه دهید.
یک پروژه طراحی پوستر(50X70) را تصور کنید که می‌تواند شرایط و ماهیت انواع انرژی را چه نا پایدار (ذغالسنگ، نفت، گاز طبیعی، هیدروکربن، اورانیوم) و چه تجدیدپذیر (خورشیدی، هیدرولیک، انرژی جزر و مد، ژئوترمال، انرژی زیستی، هیدروژن، انرژی بادی، ...) هویدا کرده و راهکارهای مناسبی را در این جریان در اختیار عموم قرار دهد یا آینده انرژی و روند استفاده از آن را نمایان نماید.
حال نظر خود را ابراز کنید یا پیامی روشن و آگاهی دهنده را به مخاطبانتان ارائه دهید، فرصتهای تازه را در نظر بگیرید، اشاعه و توسعه فرهنگی، اجتماعی و صنعتی این پدیده بشری را مورد توجه قرار دهید، این موضوع را موشکافانه و مصرا و با تاکید ترویج دهید، به جایگزینی فن آوری ها در تولید صنعتی انرژی و تفاوت‌هایشان نظر داشته باشید، در نهایت تبادل فنی و دانش فی مابین ملل و ارتقاع دانش عمومی در این راستا، نکته پر اهمیتی است که باید بدان توجه کرد،مورد دیگر عوارض و مصائب، عوامل بازدارنده در بهره برداری از روشهای گوناگون فراهم آوری انرژی است که نظرها را بخود جلب می‌کند.

هیات داوران:
LUCA CASTRO TRIAY
CRISTINA CHIAPPINI
GUNTER PAULI
MASSIMO PITIS
PAOLO TASSINARI
PASQUALE VOLPE
OMAR VULPINARI

جوایز:
پوستر هیرو، قادر به اهدای جوایز مادی نیست، تمام آثاری که توسط هیات داوران انتخاب شوند در کاتالوگی به چاب خواهند رسید و بخشی از نمایشگاه سیاری خواهند بود که تمامی رخدادهای مرتبط به آن را پوشش خواهد داد. همچنین آثار منتخبان در بخش گالری تارنمای این رقابت منتشر خواهد شد. امکان آن وجود دارد که بر حسب تمایل حامیان مالی جوایزی اهدا شود.

ملزومات مشارکت:
حضور در این رقابت برای همگان آزاد است و محدودیتی از لحاظ سن، جنسیت، ملیت و حرفه وجود ندارد، مگر برای سازماندهندگان و افراد مرتبط با آن.
چگونگی مشارکت :
مشارکت کنندگان میتوانند به صورت فردی یا گروهی با حداکثر 2 اثر در این رقابت حضور یابند (در مورد دوم درخواستی ارائه خواهد شد).
برای هر اثر می توانید متنی با حداکثر 500 حرف، برای توضیح آن در نظر بگیرید.

شرایط فایلهای ارسالی:
اندازه اثر: Cm 70 X50
حداکثر رزولوشن 150 نقطهدراینچ (2953 ایکس 4134 پیکسل)
حداکثر حجم فایل 5 مگابایت

مهلت ارسال آثار:
آثار باید از طریق سایت www.Posterheroes.com از تاریخ 15 نوامبر 2010 تا 15 فوریه 2011 (12 ظهر) بارگذاری شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و فرم ثبت نام به اینجا مراجعه کنید:
www.posterheroes.org

(مترجم: حسین عبدی)
منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۱۶ بهمن