مدرسه ایده برگزار می‌کند:
شروع دوره خلاقیت و ساماندهی تصویر


دوره خلاقیت و ساماندهی تصویر از روز دوشنبه 11 بهمن ماه سال جاری ساعت 17 الی 19 در مدرسه ایده آغاز شد

اخبارچاپ: دوره خلاقیت و ساماندهی تصویر از روز دوشنبه 11 بهمن ماه سال جاری ساعت 17 الی 19 در مدرسه ایده آغاز شد. مدرس این دوره ایمان آل مظهر فارغ التحصیل گرافیک از موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی و عضو رسمی انجمن گرافیک ایران است. ایمان آل مظهر فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه گرافیک از سال 1380 آغاز نموده و در بینال‌ها و نمایشگاه‌های مختلف شرکت نموده است.
نگاهی متفاوت و پیام تازه و قابل فهم و ارتباط درست، و پیشنهادهای متعدد برای یک موضوع خاص؛ نیاز به نگاهی همه جانبه دارد.
• شناخت تصویر و پیام‌هایی که در بر دارد
• نفی و تشدید پیام
• حرکت از فرم و محتوا و از محتوا به فرم
• حضور پیام در کیفیت‌های مختلف بصری
• تغییر لحن پیام برای یک موضوع واحد
رسیدن به ایده‌های خلاق و آفرینش آثار خلاقانه و جدید از مواردی است که وجه تمایز یک طراح با دیگری است. رسیدن به یک ایده خلاقانه نیازمند تمرینات ذهنی و آشنایی با مفاهیم گسترده تصاویر است. برای آفرینش یک اثر خلاق روشهای مختلفی وجود دارد که می‌توان به دو روش زیر اشاره کرد:
1- حرکت از سمت مفهوم به سمت تصویر
2– حرکت از سمت تصاویر به سمت مفاهیم
تفاوت این دو روش در تمرینهای ذهنی آنها است در روش دوم که موضوع این کلاس است، هنرمند نیازمند دارا بودن گنجینه‌ای از تصاویر و مفاهیم در ذهن خود است. شناخت حساسیتهای فرم، کاربرد، محتوی، کادر، رنگ، اندازه و ... می‌تواند برای هر طراح بسیار کاربردی و مهم باشد. هر تصویری دارای یک بار مفهومی عمیق تر از آنچه می‌بینیم است‌. دیدن یک چنین برداشتهای عمیق مفهومی از مباحثی است که در این کلاس تمرین می‌شود‌. بازی با تصاویر و بر هم ریختن ساختار کلی آنها و ایجاد مفهوم‌های جدید با استفاده از‌: تغییر فرم‌، تلفیق‌، اغراق‌، تضعیف‌، تشدید و ... از مواردی است که در این درس به آن پرداخته می شود‌.
منظور از خلاقیت رسیدن به یک تکنیک و یا اجرای متفاوت نیست‌، بلکه آماده سازی ذهن جستجوگر برای خلق اثری خلاق است‌. این کلاس برای رسیدن به مفاهیم تصاویر و کاربردهای آنها در حوزه طراحی گرافیک مانند: بسته بندی، بیل بورد، نشانه، طراحی محیطی، طراحی تبلیغات، پوستر و ... به ارائه مباحث و بررسی تصاویر می‌پردازد.
هنرجویان این دوره می‌بایست اصول اولیه طراحی گرافیک و مبانی هنرهای تجسمی را به خوبی فرا گرفته باشند و با انواع روشهای اجرایی (تکنیکها) آشنایی داشته باشند تا بتوانند به طور کامل از مباحث این دوره استفاده کنند. در هر ترم این کلاس با ایجاد حساسیت برروی اجسام و المانهای تصویری و ارائه شیوه های متفاوت دیدن (درست دیدن مفاهیم ) سعی می‌شود که هنرجو در مسیری قرار گیرد که برداشتهای تصویری متفاوتی را نسبت به محیط پیرامون خود داشته باشد‌. کار بر روی موضوعات مشترک و بحث درباره آثار ارائه شده توسط هنرجویان آنها را کنجکاوتر کرده و به سمت خلق آثار متفاوت و برداشتهای جدید و نو سوق می‌دهد. این کلاس به صورت کارگاهی و با موضوعات مختلف و متعدد پیش می‌رود و در انتها نیز به بررسی تکنیکهای مناسب برای اجرای ایده‌های هنرجویان و انواع روشهای ارائه می‌پردازد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۱۴ بهمن