حمید شاه‌آبادی و محمود شالویی از فعالیت‌های دبیرخانه سومین جشنواره بین‌‌المللی هنرهای تجسمی فجر بازدید کردند
ارزیابی ظرفیت هنرهای تجسمی در کشور


حمید شاه‌آبادی: جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر شرایطی را فراهم می‌كند كه می‌توان كاستی‌ها و نیازهای این حوزه را شناسایی كرده و ظرفیت هنرهای تجسمی و موقعیت هنر در كشور را مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش اخبارچاپ و به نقل از روابط عمومی سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر: «حمید شاه‌آبادی» معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «محمود شالویی» مدیر كل مركز هنرهای تجسمی از فعالیت‌های دبیرخانه سومین جشنواره بین‌‌المللی هنرهای تجسمی فجر بازدید كردند.
شاه آبادی با حضور در دبیرخانه سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر گفت: جشنواره هنرهای تجسمی فجر با اینكه هنوز اول راه است توانسته میان مردم و هنرمندان جایگاه خوبی پیدا كند، آمار آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره بیش از هر چیز گویای این موضوع است.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأكید بر ضرورت توجه مسئولان، هنرمندان و هنردوستان به هنرهای تجسمی اظهار داشت: جشنواره طی چند دوره‌ای كه برگزار شده به جایگاه قابل توجهی رسیده و به لحاظ كمی و كیفی رشد خوبی داشته است.
حمید شاه‌آبادی ادامه داد: جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر شرایطی را فراهم می‌كند كه می‌توان كاستی‌ها و نیازهای این حوزه را شناسایی كرده و ظرفیت هنرهای تجسمی و موقعیت هنر در كشور را مورد ارزیابی قرار داد.
وی حضور فعال هنرمندان استان‌ها در سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر و برگزاری جشنواره به طور گسترده در 20 استان را از ویژگی‌های مهم جشنواره دانست.
حمید شاه آبادی آموزش هنر و به ویژه در زمینه هنرهای تجسمی را ضروری دانست و گفت: آموزش هنرهای تجسمی به جهت گستردگی علاقه‌مندان این عرصه نیاز به برنامه‌ریزی اساسی دارد و لازم است به آموزش هنرمندانی كه آثارشان به جشنواره راه می‌یابد، توجه جدی شود.
سیدعباس میرهاشمی، دبیر كل سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر نیز با ارائه گزارشی از روند جشنواره هنرهای تجسمی فجر اظهار داشت: جشنواره هنرهای تجسمی فجر در این سه دوره رشد كمی و كیفی داشته است و امسال آمار آثار رسیده به دبیرخانه نسبت به سال گذشته بیش از دوبرابر شده است.
وی افزود: دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی فجر باید به صورت دائم در طول سال فعالیت داشته باشد، چرا كه در این صورت جشنواره می‌تواند گام‌های ارزشمندی را در راه اعتلای هنر بردارد.
دبیركل سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در ادامه تصریح کرد: جشنواره هنرهای تجسمی فجر فضایی را ایجاد می كند كه می توان نیازها و كمبودهای این عرصه را شناسایی كرده و راه حل آنها را هم پیدا كرد.
امیر عبدالحسینی؛ دبیر هنری جشنواره و عبدالرحیم سیاهكارزاده دبیر اجرایی جشنواره نیز گزارشی از جشنواره ارائه كردند.
یادآور می‌شود، داوری اولیه رشته پوستر با حضور مصطفی اسدالهی، صداقت جباری كلخوران، ابراهیم حقیقی، مسعود نجابتی و علی وزیریان روز چهارشنبه 8 دی‌ماه انجام خواهد شد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۸ دي