موسسه صبا برنامه‌های ویژه هنرمندان در ماه محرم را اعلام کرد:
جلوه‌هایی عاشورایی از هنر معاصر


نمایشگاهی از مجموعه شخصی «فریال سلحشور» و «جهانگیر کازرونی»، 4 کارگاه هنری، نمایش فیلم‌های مستند و اجرای نمایش آئینی، از سری برنامه‌هایی است که موسسه صبا برگزار می‌کند.

به گزارش اخبارچاپ و به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران: موسسه فرهنگی هنری صبا از روز یکشنبه 28 آذرماه میزبان نمایشگاهی از آثار عاشورایی نقاشی‌های گنجینه فرهنگستان هنر، موسسه صبا و آثاری از مجموعه شخصی «فریال سلحشور» و «جهانگیر کازرونی» است.
همچنین 4 کارگاه هنری شامل: نقاشی قهوه خانه‌ای (منصور وفایی و محمد فراهانی)، نقاشی پشت شیشه (حبیب نقاش) و علم سازی (استاد فولادگر) برگزار می‌شود. بخش دیگر این مجموعه، نمایش فیلم‌های مستند با موضوع عاشورا است. اجرای نمایش‌های آئینی و تعزیه از دیگر بخش‌های این مجموعه متمرکز به شمار می‌رود. در طراحی و اجرای بخش‌های متعدد و متنوع این سوگواره کوشش شده است تا در حد امکان جلوه‌ای فراگیر از هنر عاشورایی معاصر و نگاه هنرمندان کشورمان در بخش‌های مختلف به این بزرگ‌ترین آئین معنوی و سنت تاریخی شیعه در ایران به نمایش گذاشته شود.
مراسم گشایش نمایشگاه، کارگاه و برنامه‌های نمایش فیلم و تعزیه عاشورا روز یکشنبه 28 آذر ماه سال جاری رأس ساعت 16 در موسسه فرهنگی هنری صبا واقع در خیابان ولیعصر - خیابان طالقانی غربی - خیابان صبا (برادران مظفر) - شماره 125 خواهد بود.
شایان ذکر است این نمایشگاه به مدت 10 روز میزبان عموم علاقمندان است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۲۳ آذر