تفاوت حضور یک تکنولوژی در دو کشور
ماشین‌آلات چاپی که دیر آمدند و زود می‌‌‌‌‌روند


بعد از گذشت 30 سال از ساخت ماشین‌آلات چاپ حرارتی در آمریکا و در حالی‌که تنها 5 سال از ورود این تکنولوژی به ایران می‌گذرد، بسیاری از صاحبان این ماشین‌آلات نسبت به فروش آن‌ها اظهار تمایل می‌کنند. کارشناسان اقتصادی، شرایط نامناسب بازار کار و عدم بهره‌وری را دلایل اصلی خروج این تکنولوژی جوان از ایران می‌دانند.

به گزارش اخبارچاپ، مقاله‌ای از مارتی پیرسون با عنوان (SUBLIMATION) در سایت تخصصی کمپانی A.I.T، واردكننده ماشین‌آلات چاپ حرارتی آمریكایی منتشر شده است. در این مقاله ضمن معرفی تکنیک چاپی SUBLIMATION تاریخچه مختصری از این تکنیک نیز ارائه شده است. در بخشی از گزارش مذکور می‌خوانیم: 30 سال از زمانی که SUBLIMATION فعالیت خود را آغاز نموده، می‌گذرد. این نوع ماشین‌آلات با توجه به حجم و اندازه پایین، می‌توانند در حوزه‌های مختلفی خدمات چاپی ارائه نمایند. این نوع تکنیک چاپی، قابلیت چاپ بر روی بسیاری از مواد مصرفی، از قبیل چاپ بر روی لیوان، پارچه، لباس‌های ورزشی، بشقاب، گلدان، كاشی، سرامیك، پازل، كلاه، تی‌شرت و... را دارند. علاوه بر حجم و اندازه کوچک این دستگاه‌ها، عمر طولانی و ماندگاری بسیار بالای آن‌ها نیز از دیگر مزایای SUBLIMATION محسوب می‌شود.
در ادامه این گزارش آمده است: در شیوه عملكرد دستگاه‌های چاپ حرارتی (SUBLIMATION)، ساختار فیزیكی مركب تبدیل به گاز شده و در محفظه‌های دستگاه نفوذ كرده و با منجمد نمودن آن باعث تثبیت بر روی مواد مصرفی (لیوان، پارچه، بشقاب و...) می‌شود.
این روش چاپی بسیار ماندگار بوده و پاک کردن آن نیازمند به زمان، دما و فشار است؛ در نتیجه فرآیند چاپ حرارتی، محصول چاپ شده در برابر شستشو مقاوم می‌شود.

و اما ماشین حرارتی (SUBLIMATION) در ایران
مدیر یکی از شرکت‌های چاپ حرارتی ایران در خصوص این نوع ماشین‌آلات و بازار محصولات چاپ شده توسط آن‌ها اظهار می‌کند: حدود 5 سال است كه ماشین حرارتی (SUBLIMATION) وارد ایران شده است. ماشین‌آلات چاپ حرارتی در ابتدای ورود به ایران با استقبال و توجه مخاطبان و سرمایه‌گذاران مواجه شد. بخشی از این استقبال مربوط به جذابیت‌ها و کارکردهای متنوع این نوع ماشین‌آلات بود. لذا عمده مشتریان و سفارش‌دهندگان خریداری ماشین‌آلات SUBLIMATION، شرکت‌ها و مؤسسات تبلیغاتی بودند. حجم بالای سفارشات و واردات فراوان ماشین‌های SUBLIMATION موجب شد تا این ماشین‌آلات خود تبدیل به یک عنصر و عامل تبلیغاتی گردد. به گونه‌ای که در بسیاری از نمایشگاه‌های تخصصی در صنایع مختلف شاهد حضور حداقل یک دستگاه از این نوع ماشین‌آلات بودیم.
محصولات تولیدی توسط ماشین‌های حرارتی برخلاف ماشین‌های دیگر چاپی در تمامی نمایشگاه‌ها بر روی كیف، لیوان، پارچه و... چاپ و دیده می‌شود. علاوه بر آن حضور در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی را نیز فراموش نكرده و در این نمایشگاه نیز حضور دارد.
مدیرعامل شركت فتو بهمن نیز تصریح كرد: اگرچه ماشین‌آلات(SUBLIMATION) كارایی‌های جذاب و جدیدی دارد اما نباید فراموش كرد كه اینگونه ماشین‌آلات به دلیل واردات از سایر كشورها و داشتن نمایندگی‌های مختلف، همانند دیگر ماشین‌آلات چاپ از شرایط اقتصادی ایران تاسی گرفته و با مشکل روبرو شوند به طور مثال قطعی برق، تحریم، تعطیلات، نبود كارشناسانی خبره و... بی تاثیر نبوده و مشكلاتی را هم برای دستگاه و ماشین‌آلات و هم برای شركت‌ها به وجود می‌آورد. در اینصورت زمان‌بندی مشخصی كه برای تحویل کار در نظر گرفته شده است نیز با تاخیر مواجه خواهد شد و عدم رضایت مشتری را در پی دارد. عدم رضایت مشتری نیز به معنی دور شدن از بازار رقابتی است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۳۰ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: