در مراسم اختتامیه نمایشگاه کتاب، احمدی‌نژاد تصریح کرد:
کارخانه‌های بزرگ تأسیس کرده و مدیریت آن را به ناشران می‌سپاریم


احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران در مراسم اختتامیه بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور یافته و طی سخنانی به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های دولت دهم در حوزه فرهنگ و بخصوص در بخش چاپ و نشر پرداخت.

مراسم اختتامیه بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، صبح روز شنبه 25 اردیبهشت سال 1389 با حضور محمود احمدی‌نژاد، برگزار گردید. در این مراسم احمدی‌نژاد نیز همانند معاون اول و وزیر ارشاد دولت خود، بر لزوم حمایت از چاپ و نشر تأکید و قول‌های مساعدی در این زمینه به ناشران داد.
وی در بخشی از سخنان خود به آمادگی دولت جهت اعطای وام‌های کم بهره با اقساط بلندمدت اشاره کرد و افزود: نباید کسی که مأموریت پیدا می‌کند فکر و علم را در جهان منتشر کند، در پیچ و خم مشکلات چاپ و نشر گرفتار شود. دولت در این زمینه آمادگی دارد تا با اعطای وام‌های قرض‌الحسنه از مؤلفان و ناشران حمایت کند. چرا که اگر امروز از ملت‌های جهان پرسیده شود که از وضع فرهنگی جهان رضایت دارند یا نه، به طور قطع پاسخ آن‌ها منفی خواهد بود. ملت‌های آزاده جهان ایران را تنها نقطه امید خود به منظور بهبود وضع فرهنگی جهان می‌دانند. لذا دولت وظیفه دارد از صنعتی که چنین مأموریت خطیر و ارزشمندی دارد حمایت نماید.
احمدی نژاد فرهنگ را فضای تنفس سالم روح انسان دانست و تصریح کرد: اگر ملتی قصد دارد که در مدیریت جهانی نقش مؤثر و ماندگار داشته باشد، باید فضای فرهنگی جهان را از آن خود کند. ملت ایران این قابلیت را دارد. میزان استقبال و توجه آحاد جامعه نسبت به بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور در حوزه کتاب بیان‌گر توجه و گرایش فوق‌العاده ملت ایران نسبت به فرهنگ است. و باید توجه داشته باشیم که اصلاح مناسبات اقتصادی و سیاسی حاکم بر جهان تنها از طریق اصلاح مناسبات فرهنگی صورت می‌گیرد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران، در بخش دیگری از سخنان خود به مأموریت اصلی دولت دهم اشاره کرده و فرهنگ را بزرگ‌ترین دغدغه دولت خود قلمداد کرد: اگر ناشران آماده باشند می‌توانیم کارخانه‌های بزرگ چاپ و نشر دایر کنیم و مدیریت آن را به عهده ایشان بسپاریم. در این مسیر تا آن‌جا که قانون اجازه بدهد، وام کم بهره اعطا کرده و مدت زمان بازپرداخت آن را هم طولانی‌تر می‌کنیم.
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش پایانی سخنرانی خود به تدوین ضوابط جدید نشر در این شورا اشاره کرده و اظهار داشت: این ضوابط به منظور حمایت هر چه بیشتر از مؤلفان و ناشران تدوین شده است که بخشی از تکلیف ما را به جامعه فرهنگی ادا می‌کند.
در ضمن پیشنهاد می‌کنم که دفتری با ابعاد بین‌المللی در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دایر شود و پیگیر نشر و تبلیغ فرهنگ ایرانی در سطح جهانی باشد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۲۶ ارديبهشت
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۹ بيست و ششم ارديبهشتکلیدها : احمدی‌نژاد نمایشگاه کتاب چاپ و نشر فرهنگ جهانی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: