خدایار صادقی، استاد و کارشناس صنعت چاپ :
انجمن‌ها؛ رابط بدنه چاپ و مراکز آموزشی


فعالین صنعت چاپ در تمام بخش‌ها و حوزه‌ها برنامه‌های خود را پی‌گیری می‌کنند. اما مسئله ای که بسیار حائز اهمیت است لزوم ایجاد و تأسیس نهاد یا سازمانی است که بتواند به عنوان رابط عمل نموده و پیونددهنده این بخش‌ها باشد. بدین طریق ظرفیت های بالقوه موجود در صنعت چاپ کشور با استفاده از این کانالهای ارتباطی فعال می شوند.

به گزارش اخبار چاپ، خدایار صادقی استاد و کارشناس صنعت چاپ اظهار داشت: تأسیس سازمان ها و تشکلهای مردم نهاد در حوزه های مختلف صنعت چاپ کشور امری ضروری و لازم محسوب می شود. مؤسسین انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ کارشناسان و مدیرانی کارآمد بودند که پس از سالها و با شناخت کافی از نقاط قوت و ضعف صنعت چاپ ایران اقدام به تأسیس این انجمن نمودند. این انجمن حوزه های فعالیت خود را در زمینه های آموزش، پژوهش و اطلاع رسانی قرار داده است. حوزه هایی که وجود نهادی قدرتمند و اثربخش در آنها به خوبی حس می شد.
وی گفت: اگر بخواهیم صنعت چاپ کشور پیشرفتی داشته باشد باید مانند یک زنجیره عمل کنیم و با قرار‌دادن هر حلقه در جای خود، این صنعت را به هم متصل نماییم. در این صورت زمانی که هر بخش از صنعت چاپ کشور، با مشکل، کمبود و یا نبود یک حلقه مواجه شد، تمام بخش‌ها برای حل این مشکل تلاش خواهند کرد. زیرا حلقه های موجود در صنعت چاپ ارتباط و تعاملی تنگاتنگ با یکدیگر پیدا می کنند و چنانچه هر یک از این حلقه ها با مشکل و مسئله بغرنجی مواجه شود، دیگر بخشها نیز مصون نمانده و باید در راستای حل این مشکل نهایت تلاش خود را انجام دهند. در همین راستا یکی از بهترین حلقه‌ی رابط و ارتباطی در بخشهای مختلف صنعت چاپ که می تواند موجب جذب سرمایه و تمایل سرمایه‌گذار به حضور در صنعت چاپ گردد، وجود انجمنی کارآمد؛ معتبر و فعال است.
مدیر سابق گروه چاپ دانشکده دانشگاه هنر، درخصوص ارتباط موثر و کارآمد سه بخش؛ مراکز رسمی آموزشی و دانشگاه ها‌، بدنه چاپ و انجمن‌ها گفت: با توجه به این امر که دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، انجمن‌های علمی و صنفی هر کدام در صنعت چاپ اهمیت ویژه ای دارند باید توجه داشت که این بخش ها در کنار هم می‌توانند گرداننده این فراصنعت باشند. و انجمن‌ها به عنوان دست راست مراکر آموزشی توانایی این را دارند که ارتباط‌دهنده کارشناسان با بدنه صنعت چاپ باشند تا شگرد ساخت و کاربرد ابزار در کنار فناوری و دانش راه‌گشای بسیاری از مسائل و مشکلات کنونی باشد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۹ بيست و دوم ارديبهشتکلیدها : خدایار صادقی انجمن پژوهش دانشگاه


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: