به گزارش اخبار چاپ به نقل از بی بی سی، روزنامه "لا درنیر اور " (La Derniere Heure) ، همراهاین ویژه نامه، عینکهای مقوایی مخصوص دیدن تصاویر سه بعدی توزیع کرده است. تصاویر این ویژه نامه فقط با استفاده از این عینک ها قابل رویت است اما نوشته های روزنامه چاپ معمولی است و نیازی به عینک مخصوص ندارد.
در این میان، سردبیر این روزنامه گفت این ویژه نامه فقط برای یک روز است و طرح سه بعدی دیگری در دست اجرا نیست چون هزینه اجرای این گونه طرح ها بالاست.
به گفته وی دو ماه طول کشیده است تا این ویژه نامه آماده شود.
سردبیر این روزنامه به خبرگزاری فرانسه گفت: "ما در باره سینما، تلویزیون و بازی های ویدیویی سه بعدی شنیده ایم به همین دلیل تصمیم گرفتیم به سراغ این چالش برویم. "
بنا به نسخه فرانسوی زبان نشریه پی سی ورلد، اگر خوانندگان این ویژه نامه بلژیکی روزنامه خود را در فاصله پنجاه سانتیمتری چشم خود نگه دارند و میزان نور هم کافی باشد، تصاویر سه بعدی را با کیفیت خیلی خوب می بینند.
بنا به گزارش این نشریه در حالی که کیفیت عینک های مقوایی توزیع شده خیلی عالی نیست، چند دقیقه طول می کشد که چشم به دیدن تصاویر سه بعدی عادت کند.
نشریه پی سی ورلد گفت کیفیت برخی از تصاویر سه بعدی - به ویژه آگهی ها - خوب است اما تصاویر دیگر تار و تمرکز روی آنها دشوار است.
منتقدان مطبوعاتی، ابتکار این روزنامه را شجاعانه توصیف کرده اما معتقدند این ایده هنوز چندان پخته نیست.
تیراژ این ویژه نامه بیشتر از تیراژ معمول این روزنامه بوده است. 115 هزار نسخه از این ویژه نامه در کیوسک های فروش جراید توزیع شده است.