مدیر کل دفتر چاپ وزارت ارشاد:
اختصاص کاغذ به چاپخانه‌ها نظارت را دشوارتر می‌کند


مدیرکل دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید: درخواست‌های چاپخانه‌داران برای دریافت کاغذهای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی در دست بررسی است ولی این کار نظارت را دشوارتر می‌کند

.مدیرکل دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید: درخواست‌های چاپخانه‌داران برای دریافت کاغذهای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی در دست بررسی است ولی این کار نظارت را دشوارتر می‌کند .

مهرزاد دانش مدیرکل دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو کارگروه کاغذ در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا در پاسخ به این پرسش که برخی از فعالان صنف چاپ خواستار ورود به واردات کاغذ و استفاده از کاغذهای وارداتی شده‌اند‌، نتیجه بررسی این درخواست‌هات چه شد‌، گفت:‌ ما درخواست‌های این دوستان را گرفته‌ایم و در حال بررسی هستیم .

وی ادامه داد:‌ این اقدام اگرچه می‌تواند پتانسیل‌های خوبی برای صنف چاپ ایجاد کند‌، اما فضاهای نظارتی را پیچیده‌تر می‌کند‌، چرا که در وضعیت فعلی این کاغذهای وارداتی برای نشر و مطبوعات تعریف شده است‌، با ورود چاپخانه‌داران به موضوع چه بسا نگاه‌های نظارتی دشوارتر شود. چرا که باید مشخص شود این کاغذها واقعا برای چاپ کتاب اختصاص پیدا می‌کنند یا خیر؟

دانش تصریح کرد: در عین حال ما روی این درخواست‌ها متمرکز شده و در حال بررسی موضوع هستیم،‌ تا نتیجه مشخص شود .

چندی پیش غلامرضا شجاع نماینده تشکل‌های صنف چاپ سراسر کشور به جز تهران از درخواست چاپخانه‌داران برای بهرهمندی از کاغذهای وارداتی با ارز 4200 تومانی خبر داد .



منتشر شده توسط تسنیم در تاریخ ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۱ آذر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: