رییس اتحادیه صادرکنندگان خبر داد
چاپخانه‌داران ترکیه به نمایشگاه چاپ تهران می‌آیند


چاپخانه‌داران ترکیه برای اینکه در ایران حضور داشته باشند، مشتاق بودند اما به دلیل تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران، چگونگی تجارت و روش‌های تبادل و سرمایه‌گذاری در هاله‌ای از ابهام بود که در این زمینه بحث و تبادل نظر داشتیم . در این دیدارها مسئولان و دست‌اندرکاران چاپ و بسته‌بندی ترکیه را برای بازدید از نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران در آذر ماه به ایران دعوت کردیم

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ با اشاره به حضور هیات تجاری ایران در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی استانبول (اوراسیا)، گفت: رایزنی با انجمن چاپخانه‌داران ترکیه (ASD) ، معرفی توانمندی‌های صنعت چاپ ایران از جمله دستاوردهای این سفر به شمار می‌آید .

بابک عابدین؛ رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: هیات تجاری ایران با حضور در این نمایشگاه چند هدف عمده را دنبال کرد که ازجمله آن‌ها رایزنی با انجمن چاپخانه‌داران ترکیه (ASD) و جمعی از چاپخانه‌داران ترکیه بود که نتایج خوبی برای حضور آن‌ها در بازار ایران و معرفی صنعت چاپ ایران در حوزه‌های صادراتی به همراه داشت .

 وی افزود: چاپخانه‌داران ترکیه برای اینکه در ایران حضور  داشته باشند، مشتاق بودند اما به دلیل تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران، چگونگی تجارت و روش‌های تبادل و سرمایه‌گذاری در هاله‌ای از ابهام بود که در این زمینه بحث و تبادل نظر داشتیم .

 عابدین با بیان اینکه دعوت و بازدید از چاپخانه‌های تهران از دیگر برنامه‌های ما برای حضور در این نمایشگاه بود، یادآور شد: در این دیدارها مسئولان و دست‌اندرکاران چاپ و بسته‌بندی ترکیه را برای بازدید از نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران در آذر ماه به ایران دعوت کردیم .

 وی تاکید کرد: در بخش دیگر این مذاکرات، با توجه به دور جدید تحریم‌های ناعادلانه در ایران، مبادلات اقتصادی سخت شده است، در همین راستا توانمندی‌های صنعت چاپ ایران در زمینه‌های چاپی را توضیح دادیم و زمینه‌های صادراتی، مشارکت در بخش پلیمری و... را برای آن‌ها تشریح کردیم .

 عابدین همچنین از رایزنی با انجمن تولیدکنندگان بسته‌بندی کره خبر داد و گفت: در این دیدارها روش‌های تجارت با ایران در قالب بحث و تبادل‌نظر بررسی شد، همچنین در این جلسات بر این موضوع تاکید شد که کشورهای ترکیه و کره از این تحریم‌ها دور هستند و می‌توانند در زمینه تامین مواد مصرفی و ملزومات مورد نیاز صنعت چاپ با ایران همکاری داشته باشند .

 وی در بخش دیگر صحبت‌های خود درباره نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی استانبول، توضیح داد: این نمایشگاه در بیست و چهارمین سال برگزاری، در فضایی به وسعت120 هزار متر مربع و 14 سالن برگزار شده بود و بخش عمده این نمایشگاه توسط انجمن چاپ ترکیه برگزار می‌شد .

 عابدین با اشاره به ویژگی‌های این نمایشگاه، گفت: این رویداد تجاری و اقتصادی، تقاطع اقتصادی منطقه به شمار می‌آید و دست‌اندرکاران چاپ و بسته‌بندی از کشورهای ترکیه، مرکز و غرب اروپا، بالکان، روسیه، قفقاز و شمال آفریقا در آن حضور پررنگ دارند .

 به گفته وی، بیش از ١٢٠٠ شرکت از ٤١ کشور محصولات خود را در نمایشگاه بسته‌بندی استانبول عرضه می‌کنند. از جمله شرکت‌کنندگان می‌توان به دست‌اندرکاران ماشین‌آلات بسته‌بندی، تولیدات بسته‌بندی، فرآیندهای بسته‌بندی، مواد خام بسته‌بندی، خدمات صنعت، فناوری بهبود و بازیافت، انبارداری، ذخیره‌سازی، لجستیک، حمل و نقل و تکنولوژی بسته‌بندی و چاپ اشاره کرد .

بیست‌وچهارمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی استانبول (اوراسیا) از 9 تا 12 آبان ماه (31 اکتبر تا سوم نوامبر2018) در شهر استانبول مرکز نمایشگاهی تویاپ برگزار شد .



منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۰ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: