با توزیع کاغذ‌های جدید وارداتی از امروز
قیمت‌ کاغذ نزولی شد


خوشبختانه کاغذهایی که واردکنندگان مورد تأیید وزارت ارشاد موفق به خرید و وارد کردن آن‌ها به کشور شده‌اند‌، از امروز توزیع شده است و این امر موجب کاهش قیمت کاغذ در بازار و روند نزولی آن شده است .

رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا از توزیع کاغذهای جدید وارداتیتوسط وزارت ارشاد خبر داد و گفت: این اقدام منجر به کاهش قیمت کاغذ در بازار شدهاست.

سید‌حسن میرباقری، رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا، در گفت‌وگوبا خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا‌، با اشاره به التهابات اخیر بازار کاغذگفت: بخشی از التهابات بازار کاغذ ناشی از کمبود کالا به دلیل کاهش عرضه و مشکلاتپیش آمده در حمل و نقل بود که خوشبختانه امروز در حال برطرف شدن است.

وی ادامه داد:‌ خوشبختانه کاغذهایی که واردکنندگان مورد تأیید وزارتارشاد موفق به خرید و وارد کردن آن‌ها به کشور شده‌اند‌، از امروز توزیع شده است واین امر موجب کاهش قیمت کاغذ در بازار و روند نزولی آن شده است.

میرباقری تصریح کرد:‌ واردکنندگان کاغذ به صورت داوطلبانه با وزارتفرهنگ و ارشاد اسلامی جلساتی داشتند و قرار شد که بخشی از کاغذها در اختیار وزارتارشاد قرار گیرد تا آن‌ها در اختیار مصرف‌کنندگانی که ارجحیت دارند،‌ قرار دهند.

رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ در پاسخ به اینکه قیمت‌های تعیین شدهبرای کاغذهای جدید وارداتی چقدر بوده است،‌ گفت: قیمت تمام شده به اضافه 15 درصدسود تعیین شده قیمت را مشخص می‌کند‌، برای هر برند و گرماژی قیمت متفاوت است. امادر مجموع قیمت کاغذهای توزیعی خیلی کمتر از 200 هزار تومان است.

وی افزود: با توزیع کاغذها در بازار امروز شاهد سیر نزولی کاغذ چاپ وتحریر در بازار هستیم،‌ بیش از دو هزار تن کاغذ از طریق وزارت ارشاد توزیع شده استو پارتی‌های بعدی نیز در راه است که طی هفته‌های آینده توزیع خواهد شد.

میرباقری با بیان این مطلب که واردکننده‌های کاغذ الزامی به در اختیاردادن کاغذهایشان به وزارت ارشاد ندارند‌، گفت: این اقدام تنها برای خوابیدن التهابدر بازار انجام می‌شود.

وی در پایان با بیان این مطلب که هنوز بسیاری از واردکنندگاننتوانسته‌اند،‌ کاغذهای خود را وارد کنند‌، گفت:‌ متاسفانه بانک مرکزی هنوز ارزلازم را تخصیص نداده است.


منتشر شده توسط تسنیم در تاریخ ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: