مشکلات صنعت چاپ باید به خوبی دیده شود


رییس هجدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ و رییس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در سخنان خود با دسته‌بندی مشکلات صنعت چاپ به صورت کلی به سه عنوان اشاره کرد.

رییس هجدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ و رییس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در سخنان خود با دسته‌بندی مشکلات صنعت چاپ به صورت کلی به سه عنوان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار اخبار چاپ؛ ایرج استادعلینقی گفت: مشکلات حوزه صنعت چاپ سه بخش را شامل می‌شود که نخستین بخش آن به مشکلات ناشی از وضعیت کلی اقتصادی در برهه زمان کنونی باز می‌گردد؛ در این زمینه تامین مواد اولیه ناشی از احتکار، تامین مواد اولیه ناشی از گران‌فروشی‌ درون‌صنفی و تامین مواد اولیه ناشی از دستورالعمل‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت از عمده‌ترین مباحث این حوزه است.
 
وی ادامه داد: از سوی دیگر تامین مواد اولیه ناشی از دستورالعمل‌های گمرکی، تامین مواد اولیه ناشی از دستورالعمل‌های بانک مرکزی، کمبود سفارش‌ها ناشی از رکود تولید، کمبود تولید ناشی از نبود سرمایه در گردش و عدم تولید ناشی از ترس از بروز بحران بیشتر نیز در زمره مشکلات کلی اقتصادی به شمار می‌آیند.
 
علینقی با اشاره به بخش دوم مشکلات صنعت چاپ، توضیح داد: این مشکلات ناشی از انتقال شرح وظایف از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت صنعت، معدن و تجارت است که موضوعات مختلفی را مثل عدم توجیه صحیح وزارت صنعت و عدم وجود زیرساخت‌های لازم در آن و تقابل دستورالعمل‌های پیشین در وزارت ارشاد با قوانین رایج وزارت صنعت را شامل می‌شود.
 
وی افزود: همچنین عدم صدور شناسنامه در وزارت صنعت مشکل دیگر ما به شمار می‌آید و عدم رهگیری ورود و نصب ماشین‌آلات در صورت عدم استفاده از معافیت‌ها، عدم وجود دستورالعمل‌‌های نظارتی در حین تاسیس و ورود ماشین‌آلات، عدم همکاری در بازرسی‌های مرتبط با تاسیس و ورود اتحادیه و عدم ابلاغ دستورالعمل‌های مربوط به اتحادیه  مرتبط نیز در دسته مشکلات دوم این صنعت قرار می‌گیرد.
 
رییس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران از مشکلات کنونی صنعت چاپ ناشی از دستورالعمل‌های کنونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان بخش سوم مباحث مربوط به این صنعت نام برد و تاکید کرد: در این زمینه دستورالعمل‌های مربوط به کمیسیون تخلفات، دستورالعمل‌های کهنه و عدم تغییر آن‌ها با توجه به رشد تکنولوژی و عدم وجود دستورالعمل‌های حمایتی تولید نیز از جمله مشکلات ما در این گروه است که امیدواریم هرچه زودتر به آن‌ها رسیدگی شود.
 
در پایان این مراسم وزیر فرهنگ و ارساد اسلامی از حبیب‌الله ترکمان، محمد معالج، عباس سرابیان و جواد اسماعیلیان به عنوان پیشکسوتان شاخص و از غلامرضا سحاب و اسمعیل دمیرچی به عنوان نفرات شاخص تجلیل شد.
 
همچنین از حمیدرضا طاهری آشتیانی؛ شرکت پلاستیک ماشین الوان، راستین فروتن، خیرالله محبوبی؛ شرکت کامل برچسب پرند، اصغر بیاضیان؛ شرکت پرنیان چاپ و محمدعلی آقایی‌زاده نیکجو؛ شرکت نقشینه چاپ تبریز به عنوان تولیدکننده برتر هجدهمین جشنواره صنعت چاپ تجلیل شد.
 
مراسم هجدهمین جشن ملی صنعت چاپ ایران عصر روز یکشنبه ۱۱ شهریور با حضور جمعی از فعالان و دست‌اندرکاران این حوزه در تالار وحدت برگزار شد.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۳ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: