رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:
فرهنگ را سرهنگی مدیریت کرده‌ایم/ صنعت چاپ بزرگترین صنعت در حوزه فرهنگ است


حوزه فرهنگ از همه حوزه‌ها تاثیر می‌گیرد و بر همه حوزه ها تاثیرگذار است. وقتی اقتصاد را در حوزه فرهنگ بررسی می‌کنیم می‌بینیم باید کالاهای فرهنگی را در سبد زندگی مردم لحاظ کنیم.

احمد مازنی در جشن ملی صنعت چاپ با اشاره به اهمیت اقتصاد فرهنگ گفت: حوزه فرهنگ از همه حوزه‌ها تاثیر می‌گیرد و بر همه حوزه ها تاثیرگذار است. وقتی اقتصاد را در حوزه فرهنگ بررسی می‌کنیم می‌بینیم باید کالاهای فرهنگی را در سبد زندگی مردم لحاظ کنیم.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از ایبنا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مازنی؛ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جشن ملی صنعت چاپ که شب گذشته یکشنبه 11 شهریور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالان حوزه چاپ در تالار وحدت برگزار شد، با بیان اینکه حوزه فرهنگ از همه حوزه‌ها تاثیر می‌گیرد و بر همه حوزه‌ها تاثیرگذار است، عنوان کرد: یکی از این حوزه‌ها که تاثیر متقابل میان آن است، اقتصاد است و وقتی اقتصاد را در حوزه فرهنگ بررسی می‌کنیم درمی‌یابیم باید در سبد زندگی مردم و کالاهای ضروری مردم کالاهای فرهنگی را هم لحاظ کنیم.
 
وی افزود: در اقتصاد فرهنگی، حوزه کار فرهنگ باید اقتصادی باشد. رویکرد ما نیز در اجلاسیه سوم و سومین سال دوره دهم مجلس و کمیسیون فرهنگی توجه به اقتصاد فرهنگ است.
 
مازنی با بیان اینکه صنعت چاپ بزرگترین صنعت در حوزه فرهنگ به شمار می‌آید، گفت: صنعت چاپ یکی از حلقه‌های مهم در حوزه اقتصاد است و ما باید به کمک اقتصاد کشور در این دوران ویژه موانع را از سر راه اقتصاد فرهنگ برداریم . یکی از موانع قوانین و مقررات دست و پاگیر است و مشکل دیگر فرهنگ، کار اداری و دوری از کارآفرینی است.
 
وی همچنین درباره بحث ممیزی کتاب و نگاهی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این حوزه دارد نیز گفت: نویسنده بر اساس ذائقه مشتری کتاب تالیف نمی‌کند اما متاسفانه سال‌های زیادی بی‌اعتمادی به صاحب‌نظران و نویسندگان را تجربه کردیم و خوب است که مدتی هم اعتماد کنیم، زیرا سال‌هاست آثار نویسندگان ما در محاق ممیزی می‌ماند.
 
مازنی تاکید کرد: این سوال مطرح می‌شود که آیا نویسنده و ناشران ما توانایی تالیف کتاب و نظارت بر آن را که به خودشان واگذار کنیم، ندارند؟ متاسفانه در طول این سال‌ها با روش‌های سرهنگی خواستیم بر فرهنگ مدیریت کنیم. البته من هم با کنترل و ملاحظه در این مسیر موافقم اما معتقدم باید این کار به اهلش سپرده شود.
 
به گفته وی، اگر آثار نویسندگان و هنرمندان و اهل فرهنگ ما از دل هنرمند بجوشد لاجرم بر دل مردم هم می‌نشیند و بنابراین از مداخلات غیرحرفه‌ای باید در این حوزه پرهیز کرد.

 

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۲ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۷ دوازدهم شهريورکلیدها : احمد مازنی؛ کمسیون فرهنگی مجلس؛ روز ملی صنعت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: