رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا:
کاهش 10 هزارتومانی کاغذ تحریر در روزهای اخیر


عرضه و تقاضای همزمان منجر به نرخ‌گذاری مناسب می‌شود.رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا با بیان اینکه ضروری است عرضه و تقاضا با هم به صورت یکسان باشند،

 عرضه و تقاضای همزمان منجر به نرخ‌گذاری مناسب می‌شود.رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا با بیان اینکه ضروری است عرضه و تقاضا با هم به صورت یکسان باشند، گفت: عرضه کالا به شکل گسترده در تعیین قیمت و نرخ‌گذاری بهتر و مناسب‌تر موثر خواهد بود، همچنین اگر دولت نرخ نهایی برای ارز تعیین کند تا فعالان اقتصادی از بلاتکلیفی خارج شوند، این موضوع می‌تواند در کاهش قیمت موثر باشد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از ایبنا؛ حسن میرباقری؛ رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا با اشاره به نشست هفته گذشته جمعی از فعالان حوزه نشر گفت: در نشستی که با حضور واردکنندگان، مصرف‌کنندگان و نماینده سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان درباره تعیین قیمت هر کیلو کاغذ  تحریر 70 گرمی به قیمت  5100 تومان، قرار است این نرخ درباره کالاهایی باشد که از قبل به کشور وارد شده است.
 
وی افزود: این نشست مفید بود و اگر چنین توافقی رخ نداده بود در حوزه کاغذ تحریر هم مثل کالاهای دیگر شاهد افزایش قیمت بسیار بالایی بودیم، در حالی که کاغذ تحریر نسبت به کالاهای دیگر کمترین افزایش قیمت را داشته و حتی این روزها سیر نزولی داشته است.
 
میرباقری با بیان اینکه برگزاری نشست‌ در این زمینه موجب هماهنگی در میان دستگاه‌ها و حوزه‌های مختلف شد، عنوان کرد: نباید فراموش کرد که در روزهای اخیر با نوسانات بازار و جنگ روانی در این حوزه، افرادی هستند که به دنبال سودجویی هستند اما با برگزاری این نشست بخش زیادی از این مسائل از بین رفت.
 
رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا از استمرار روند کاهش قیمت کاغذ در بازار اظهار امیدواری کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کنم در آینده با توجه به کالاهایی که در راه است، نظارت‌های دولت و اختصاص ارز از سوی بانک مرکزی به کاغذ این سیر نزولی ادامه داشته باشد.
 
وی یادآور شد:‌ معتقدم اگر عرضه و تقاضا همزمان با یکدیگر همخوانی داشته باشد، در تعیین قیمت بهتر و مناسب‌تر موثر خواهد بود، همچنین اگر دولت نرخی را برای ارز تعیین کند تا فعالان اقتصادی از بلاتکلیفی خارج شوند، اتخاذ چنین موضعی می‌تواند در کاهش قیمت موثر باشد.
 
میرباقری با بیان اینکه خوشبختانه در هفته‌ اخیر کاغذ به بازار تزریق شده است، عنوان کرد: با عرضه کاغذ در بازار و در حوزه کاغذ تحریر هر بند به شکل میانگین حدود 10 هزار تومان ارزان‌تر شده است زیرا کاغذ به وفور در دست مخاطبان است.
 
وی با اشاره به نیاز همیشگی گروهی از جامعه به کاغذ، گفت: برخی از افراد مثل ناشران همیشه نیاز به کاغذ دارند و زمانی که بدانند کاغذ در بازار زیاد است مازاد بر مصرف خود خریداری نمی‌کنند و در انبارهایشان نگهداری نمی‌کنند بلکه طبق نیازشان کالا خریداری می‌کنند اما زمانی که کالا به بازار نمی‌آید، به دلیل اینکه مجبور هستند تعهدات کاری خود را انجام دهند کاغذ خریداری می‌کنند تا نیازهایشان را در هفته‌های آینده تامین کنند.
 
میرباقری همچنین درباره خروج کاغذ از انبارهای تهران و خروج به خارج از شهر نیز گفت: در این زمینه هیچ گزارشی به انجمن یا مجموعه ما نرسیده است و اگر افراد چنین عملی را مشاهده کرده است باید حتما گزارش این موضوع را به سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کنند تا به کارها رسیدگی کنند.

 

منتشر شده توسط ایرنا در تاریخ ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: