واردات کاغذ در مرحله تصمیم گیری


سخنگوی کمیته ساماندهی کاغذ مطبوعات از ارائه پیشنهاد دو مجموعه شناخته شده برای واردات 20 تا 30 هزار تن ‏کاغذ در جلسه این کمیته خبر داد و گفت: مقرر شد نتیجه کارشناسی درمورد این پیشنهاد تا پایان هفته جاری اعلام شود

سخنگوی کمیته ساماندهی کاغذ مطبوعات از ارائه پیشنهاد دو مجموعه شناخته شده برای واردات 20 تا 30 هزار تن ‏کاغذ در جلسه این کمیته خبر داد و گفت: مقرر شد نتیجه کارشناسی درمورد این پیشنهاد تا پایان هفته جاری اعلام شود.‏

 به گزارش اخبار چاپ به نقل از ایرنا؛ سید محمد رضا دربندی با تشریح ششمین جلسه کمیته ساماندهی کاغذ مطبوعات،از تشکیل دو کارگروه ‌‏«پیگیری تخصیص ارز» و «نظارت بر قیمت گذاری و توزیع»، خبر داد.‏
سخنگوی کمیته ساماندهی کاغذ مطبوعات گفت : ‏اعضای کمیته تصمیم گرفتند فهرست واردکنندگان ‌‏(حقوقی و حقیقی) کاغذ مطبوعات که مورد تایید معاونت مطبوعاتی است، به صورت کلی به وزارت صمت ارسال شود.‏
به گفته دربندی، بررسی مشکلات مربوط به زینک و مرکب نیز در این جلسه مطرح و اعلام شد وزارت صمت تمهیدات لازم ‏برای قراردادن این دو کالا در اولویت یک را در دستور کار خود قرار داده است.
سخنگوی کمیته ساماندهی کاغذ مطبوعات همچنین از تصمیم این کمیته مبنی بر حضور فعال نماینده مطبوعات در جلسات ‏کارشناسی کمیته کاغذ وزارت صمت خبر داد که با جدیت موضوعات این جلسات نیز پیگیری و عملیاتی خواهد شد.
دربندی در ادامه به بررسی و کارشناسی برخی درخواست های واردات کاغذ درجلسه اشاره و تصریح کرد: در این جلسه همچنین دو ‏کارگروه «پیگیری تخصیص ارز» و کارگروه «نظارت بر قیمت گذاری و توزیع» با حضور برخی اعضای کمیته ساماندهی ‏کاغذ و با هدف تسریع درمورد درخواست‌های تایید شده تشکیل و مقرر گردید در طول هفته با هماهنگی وزارت صمت، بانک ‏مرکزی و گمرک، موانع ورود کاغذ به بازار و کنترل قیمت را برطرف کنند.
به گزارش ایرنا، با توجه به کمبود کاغذ مطبوعات و نشریات و حوزه کتاب و نشر و از سویی نوسانات قیمت ارز در بازار این کالا، معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بررسی و حل این چالش اقدامات مختلفی از جمله چندین نشست با اعضای انجمن و اتحادیه تولیدکنندگان و مصرف کنندکان کاغذ برگزار کرد و جلسات و نشست هایی نیز با اهالی و مدیران مسئول نشریات و مطبوعات داشته است تا راهکارها و پیشنهادات آنها را نیز جمع کند.
در ادامه نشست اول با نمایندگان 6 موسسه مطبوعاتی بزرگ کشور برگزار و راهکار های مطرح جمع بندی و مقرر شد که در اسرع وقت اجرایی شوند.
سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پیشتر در آخرین اظهار نظر خود در حاشیه یکی از نشست های دولت از برخورد با احتکارکنندگان کاغذ خبر داده و گفته بود که هم اکنون کمبود کاغذ در کشور نداریم و به اندازه کافی به صورت داخلی و وارداتی این کالا تامین و هزینه های لازم تخصیص یافته است.
همچنین در پی افزایش بی‌رویه قیمت کاغذ در روزهای اخیر، وزیر ارشاد در نامه‌ای به محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت ورود مؤثر ارگان‌های نظارتی را به موضوع کاغذ ضروری خواند.
صالحی در این نامه علاوه بر تاکید بر رفع موانع موجود در اجرای مصوبه دولت در رابطه با تخصیص ارز حمایتی به کاغذ، بر اهمیت حمایت از فعالان پرشمار صنعت نشر و مطبوعات، ورود مؤثر ارگان‌های نظارتی را به موضوع کاغذ خواستار شد.
وزیر ارشاد همچنین با اشاره به ادامه روند کم کاری برخی وارد کنندگان کاغذ درخصوص توزیع و ارائه این کالا به بازار و فروش به مصرف کنندگان، خواستار شناسایی و برخورد جدی با احتکارکنندگان کاغذ مطبوعات و حوزه نشر شد.
پیش تر نیز سخنگوی کمیته ساماندهی کاغذ مطبوعات با اشاره به اجرایی شدن برخی مصوبات این کمیته، از زمینه سازی مقدمات ورود 10 هزار تن کاغذ مطبوعات از طریق شرکت های مختلف به کشور خبر داده بود.
همچنین همایون امیرزاده نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کارگروه کاغذ از تعیین قیمت فروش این کالا در بازار داخلی با هدف شکستن حباب کاذب آن خبر داد و گفت: قیمت فروش هر بند کاغذ تحریر در بازار داخلی ١٢٥ هزار تومان تعیین شده است.

 

منتشر شده توسط ایرنا در تاریخ ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۷ دهم مردادکلیدها : محمدرضا دربندی؛ واردات کاغذ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: