در پی جلسه فوق العاده کارگروه کاغذ؛
امیر زاده خبر داد: قیمت فروش هر بند کاغذ تحریر در بازار داخلی 125 هزار تومان تعین شد


نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کارگروه کاغذ از تعیین قیمت فروش کاغذ در بازار داخلی بر اساس جلسه امروز این کارگروه خبر داد.

نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کارگروه کاغذ از تعیین قیمت فروش کاغذ در بازار داخلی بر اساس جلسه امروز این کارگروه خبر داد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همایون امیرزاده گفت: به منظور تنظیم بازار کاغذ داخلی و با هدف شکستن حباب قیمت این کالا، جلسه کارگروه کاغذ با حضور نمایندگان وزارتخانه های صنعت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و مدیرکل سازمان حمایت، بانک مرکزی، گمرک ایران و دست اندرکاران کاغذ و مقوا برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه قیمت فروش کاغذهای چاپ و تحریر (٧٠ گرم) بر اساس هر کیلو گرم ٥١هزار ریال تعیین شد. همچنین قیمت فروش کاغذ روزنامه هر کیلوگرم٤١هزار ریال تعیین شد.

امیرزاده ادامه داد: قیمت فروش کاغذ های بالکی(٦٠ گرم) نیز بر اساس هر کیلوگرم ٥١هزار ریال تعیین و  مقرر شد حداکثر قیمت فروش کاغذهای مربوطه موجود در انبار فروشنده بر اساس نرخ های کاغذهای چاپ و تحریر، روزنامه و بالکی باشد.

نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کارگروه کاغذ افزود: همچنین در این جلسه مقرر شد با توجه به اینکه محموله های یاد شده ترخیص و در انبار و بازار موجود است و از آنجا که کاغذهای مزبور بر اساس نرخ ارز رسمی دولتی وارد شده، چنانچه بر اساس اسناد و مدارک مثبته که توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مورد بررسی و تعیین قیمت قرار می گیرد، مشمول پرداخت مابه التفاوت شود، اقدامات قانونی صورت پذیرد.

یاد آور می شود این جلسه با حضور نمایندگان وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت،آموزش و پرورش و مدیرکل سازمان حمایت، بانک مرکزی، گمرک ایران و نمایندگان انجمن واردکنندگان کاغذ و مقواو سلولز ایران، نماینده مصرف کنندگان کاغذ در حوزه صنعت چاپ و شرکت تعاونی مطبوعات ایران و نمایندگان ناشران، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان برگزار شد.

منتشر شده توسط روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: