نامه وزیر ارشاد به وزرای اقتصاد و صنعت در حمایت از صنعت چاپ


وزیر ارشاد در نامه‌ای به وزیر اقتصاد خواستار توقف صدور برگ تشخیص امور مالیاتی برای چاپخانه‌داران و در نامه‌ای دیگر به وزیر صنعت خواستار بهره‌مندی صنعت چاپ از تسهیلات بانکی شد .

به گزارش اخبار چاپ به نقل از مهر ، وزیر ارشاد در نامه‌ای به وزیر اقتصاد خواستار توقف صدور برگ تشخیص امور مالیاتی برای چاپخانه‌داران و در نامه‌ای دیگر به وزیر صنعت خواستار بهره‌مندی صنعت چاپ از تسهیلات بانکی شد .

غلامرضا شجاع رئیس شرکت تعاونی لیتوگرافان و نماینده اتحادیه‌های چاپخانه داران سراسر کشور در پیگیری مشکلات چاپخانه‌داران از دولت در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام ارسال این دو نامه، از اقدام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حل دو معضل یادشده، قدردانی کرد .

شجاع در نامه‌ای به علی جنتی، از نامه او در حمایت از اهالی صنعت چاپ  با موضوع فشار سازمان امور مالیاتی و خصوصاً مالیات بر ارزش افزوده، به علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و امور دارایی، که در آن «خواستار متوقف نمودن صدور برگ تشخیص از طرف سازمان امور مالیاتی شده تا کارشناسان دو طرف در مدت ۶ ماه، بررسی و به عدالت مالیاتی دست یابند » ، قدردانی کرده است .

وی همچنین ابراز امیدواری کرد با توافق دو طرف حق و حقوق چاپخانه‌داران سراسر کشور و صنایع وابسته و عدالت مالیاتی که نیاز امروز کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، تامین شود .

شجاع، نماینده اتحادیه‌های چاپخانه‌داران سراسر کشور همچنین در نامه دیگری به وزیر ارشاد از ارسال نامه او به محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، با هدف تحت پوشش قرار دادن اهالی صنعت چاپ و صنایع وابسته جهت استفاده از بسته حمایتی ۱۶ هزار میلیارد تومانی دولت، قدردانی کرده است .

وی در این نامه همچنین مطبالبه بهره ۱۸ درصدی بانک‌ها برای ارائه این تسهیلات را برای اکثر اهالی صنعت چاپ غیرقابل توجیه دانسته و از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان متولی اصلی صنعت چاپ، خواسته است تا در جهت کمک به احیای این صنعت، به صورت یارانه، درصدی از این بهره را به‌عنوان حمایت، بپذیرد .

دو ماه پیش تعدادی از اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و انجمن‌های صنفی حوزه صنعت چاپ و بسته‌بندی، در نامه‌هایی به وزیر ارشاد، خواستار تخصیص ردیفی از بودجه حمایتی دولت از تولید، به نوسازی این صنعت شده بودند .

 

منتشر شده توسط مهر در تاریخ ۱۳۹۵ چهارشنبه ۷ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: