مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان :
مشکلات صنعت چاپ به وزارت فرهنگ و ارشاد منعکس می شود


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر توجه بیشتر به صنعت چاپ دراستان گیلان گفت:مشکلاتی مثل فرسودگی دستگاه ها و هزینه های بالای چاپ به وزارت فرهنگ و ارشاد انتقال داده می شود .

به گزارش اخبار چاپ به نقل از مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر توجه بیشتر به صنعت چاپ دراستان گیلان گفت:مشکلاتی مثل فرسودگی دستگاه ها و هزینه های بالای چاپ به وزارت فرهنگ و ارشاد انتقال داده می شود .

فیروز فاضلی ظهر دوشنبه در همایش تجلیل از فعالان صنعت چاپ استان گیلان با اشاره به تاریخ صنعت چاپ کشور از فعالیت چاپخانه های شرافت و عروه الوثقی در استان سخن گفت و افزود: از فعالیت صنعت چاپ در گیلان ۱۳۳ سال می گذرد و نمی توان از تاثیر آن در نهضت جنگل و ارتقای فرهنگی استان به راحتی گذشت .

وی با بیان اینکه مشکلات عدیده ای در این حوزه، فعالان صنعت چاپ را می آزارد گفت: طی جلساتی که با فعالان این حوزه برگزار شده است مشکلات و کمبودهای این حوزه به وزارت فرهنگ و ارشاد انتقال داده است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بالا بودن هزینه های چاپ و استهلاک و قدیمی بودن دستگاه های چاپ استان را از جمله مسائل و مشکلات فعالان حوزه چاپ در استان گیلان برشمرد و تصریح کرد: تلاش می کنیم که با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای نوسازی این صنعت در استان بهره ببریم .

فاضلی به نبود صنف مستقل چاپخانه داران نیز اشاره کرد و پیگیری برای تشکیل این صنف را که خواسته فعالان این حوزه است مورد تاکید قرار داد .

وی اظهار کرد: صنعت چاپ جزئی از اقتصاد فرهنگ در دنیا محسوب می شود و باید توجه بیشتری نسبت به این حوزه صورت گیرد .

در پایان این همایش که به مناسبت روز صنعت چاپ (۱۱ شهریور) برگزار شد از ۱۹ تن از فعالان حوزه صنعت چاپ استان گیلان تجلیل به عمل آمد .

 

منتشر شده توسط مهر در تاریخ ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: