مدیرکل ارشاد استان گلستان :
فاصله دولت با بخش خصوصی باعث رکود صنعت چاپ شده است


نبود همکاری بین بخش دولتی و خصوصی و حمایت نشدن بخش صنعت چاپ در استان گلستان سبب رکود این صنعت در استان شده است .

به گزارش اخبار چاپ به نقل از تسنیم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: نبود همکاری بین بخش دولتی و خصوصی و حمایت نشدن بخش صنعت چاپ در استان گلستان سبب رکود این صنعت در استان شده است .

حجت الاسلام علی اصغر فضیلت ظهر امروز در سومین همایش صنعت چاپ استان با اشاره به فعالیت ١٣٨ واحد چاپی در استان، اظهار داشت: سفارشات چاپی بخش دولتی و خصوصی به خارج گلستان، سبب آسیب و رکود صنعت چاپ استان شده است .

وی به ارتقا سطح تولیدات چاپی گلستان نیز تاکید کرد و افزود: انتظار مشتریان مبنی بر ارائه کار با کیفیت هم ضروری است که باید به آن توجه شود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از برگزاری 4 کارگاه آموزشی در سال گذشته برای فعالان حوزه چاپ خبر داد و گفت: آموزش در این بخش با هدف ارتقا سطح کیفیت تولیدات انجام می‌شود .

حجت الاسلام فضیلت با بیان این نکته که آموختن تنها کافی نیست، افزود: باید تلاش شود آموزش تبدیل به مهارت شود و آموزش یک امر زیرساختی و یک نیاز در همه مقاطع و سطوح به شمار می‌رود که نمی‌توان آن را نادیده گرفت .

وی به داشتن تشکل صنفی پویا در حوزه چاپ تاکید کرد و گفت: یک تشکل صنفی پویا به پیشبرد اهداف آن صنف کمک زیادی می‌کند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان صنعت چاپ را یک حوزه چند وجهی اعلام کرد و گفت: این حوزه تلفیقی از فرهنگ، هنر و صنعت است و به کارگیری نیروی متخصص هنری و وجود نگاه اقتصادی و فرهنگی این صنعت را چند وجهی کرده است .

وی اظهار کرد: فرسودگی ماشین آلات چاپ از جمله مشکلات این حوزه است و برای به روزرسانی این ماشین آلات تزریق مالی از طریق تسهیلات بانکی کم بهره از سوی بانک ها نیاز است .

رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان گلستان نیز در این همایش با بیان این که بزرگترین معضل صنعت چاپ گلستان، ارزان فروشی است، گفت: ارزان فروشی نوعی بی اخلاقی است که در قانون برای مبارزه با آن تعریفی نشده است .

حمید بارچیان با اشاره به این نکته که ٨٧سال پیش صنعت چاپ در گرگان به عنوان تنها چاپخانه شمال شرق کشور در این شهر راه اندازی شد، افزود: عدم هماهنگی بین ناشران با چاپخانه داران یکی از مشکلات این حوزه است .

 

منتشر شده توسط تسنیم در تاریخ ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۹ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: