بانک انگلیس اعلام کرد
چاپ اسکناس با الیاف و کاغذ پلیمری


بانک انگلیس اعلام کرد؛ اسکناس های جدید 5 یورویی با الیاف و کاغذ پلیمری چاپ می شود.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از printweek ، بانک انگلیس اعلام کرد؛ اسکناس های جدید 5 پوندی با الیاف و کاغذ پلیمری چاپ می شود. و نسبت به زمانی که برای اولین بار به صورت امنیتی چاپ شد  پیشی گرفته است. این اسکناس بر روی یک ماده چاپ شونده از فیلم های اینوویا چاپ می شود.همچنین تصویر آن از وینستون چرچیل است.از ماه ژوئن، ویدئواین اسکناس ها در سراسر کشور توسط  کارکنان بانک مرکزی انگلیس به نمایش عموم گذاشته شده است.

طبق گفته بانک انگلیس، پلیمر اضافه شده به این اسکناس، موجب قدرت نگه داری آلودگی و رطوبت می باشد که این عامل  باعث ماندگاری تا 5 سال می شود. اندازه جدید این اسکناس، دو و نیم برابر اندازه فعلی آن است. این اسکناس برای اولین بار در ولز چاپ شد، اسکناس های پلیمری به مدت بسیار محدود از مارچ 2015 در اسکاتلند استفاده شد. در ایرلند شمالی، که برخی از بانک های تجاری حق چاپ نوشته خود را بر روی اسکناس ها دارند،  نوشته های پلیمری خود را  از سال 1999 چاپ می کنند. طراحی که برای این این نوشته ها در نظرگرفته شده بود برای اولین بار در کاخ Blenheim ، آکسفوردشایر در 2 ژوئن پرده برداری شد و یک ویدیو در اواخر ماه ژوئن در یوتیوب قرار داده شد تا بینندگان نگاهی به روش های تولید این پدیده داشته باشند.

مارک کارنی، فرماندار بانک مرکزی انگلیس گفت: اسکناس های 5 یورویی جدید از پلیمر ساخته شده و تمیزتر، محکم تر و نرم تر خواهد بود. و اگر در شرایط خوب نگه داری شود برای مدت بیشتری ماندگاری خواهد داشت.

مارک کارنی گفت: ویژگی های جدید امنیتی این اسکناس، از نوع تقلبی آن جلوگیری می کند . استفاده از پلیمر در این اسکناس ها موجب می شود که مقاومت آن ها در برابر تا شدن در کیف پول و یا مچاله شدن در جیب بالا برود.

440 میلیون،  5 پوندی جدید چاپ شده است که به راحتی در دسترس بانک های سراسر انگلستان و دستگاه های خودپرداز قرار گرفته است. کاغذهای قدیمی از کنار گذاشته می شود که این موضوع در ماه می سال 2017 به تصویب خواهد رسید. در حال حاضر حدود 3.2 بیلیون از این اسکناس ها در بانک مرکزی انگلیس با ارزش کل بیش از 60 میلیارد پوند چاپ می شوند. از اسکناس 20 پوندی ، با بیش از 1.9 بیلیون نسخه چاپ، بیشترین استفاده، از اسکناس 10 پوندی (737 میلیون تیراژ)، 5 پوندی (320 میلیون تیراژ) و 50 پوندی (236 میلیون تیراژ) برای استفاده چاپ خواهد شد.

اسکناس های پلیمری 10 و 20 پوندی، با تصویری از نویسنده جین آستن بر روی اسکناس های 10 پوندی و تصویری از هنرمند نقاش جی.ام.و تورنر (J.M.W Turner ) بر روی اسکناس 20 پوندی می باشند که به ترتیب در تابستان 2017 و 2020 چاپ خواهند شد.اسکناس 5 پوندی جدید کمی کوچکتر از نسخه پیشین و اعداد با حروف درشت برای تشخیص و اطمینان افراد نابینا و کم بینا است .   اسکناس های 10 و 20 پوندی دارای یک سری نقاط قابل لمس و تشخیص می باشند.اولین 5 پوندی در سال 1793 صادر شد که چاپ آن به صورت سیاه و سفید بر روی یک طرف بود.

 

 

منتشر شده توسط printweek در تاریخ ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۴ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۵ بيست و چهارم شهريورکلیدها : چاپ اسکناس؛ کاغذ پلیمر؛ الیاف


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: