محسن یگانه کاری:
اداره چاپ و نشر نگاه راهبردی به صنعت چاپ ندارد


محسن یگانه کاری در دومین نشست آسیب شناسی صنعت چاپ مشکل بزرگ اداره کل چاپ و نشر را در این دانست که نگاه کاربردی به مسائل ندارد و نمی داند که چه کارهایی می خواهد انجام دهد و بخاط همین در برخی امور دچار هرج و مرج شده است.

به گزارش خبرنگار اخبار چاپ محسن یگانه کاری در دومین نشست آسیب شناسی صنعت چاپ مشکل بزرگ اداره کل چاپ و نشر را در این دانست که نگاه کاربردی به مسائل ندارد و نمی داند که چه کارهایی می خواهد انجام دهد و بخاطر همین در برخی امور دچار هرج و مرج شده است.

این بلاتکلیفی آنقدر زیاد است که تمام کارهارا بی اثر می کند و با این روند بهترین سرنوشت برای جشنواره تعطیلی آن بهترین کار است.مشکل اصلی جشنواره صنعت چاپ آیین نامه آن است راه را مشخص نمی کند و هیچ هدفی در آن مشخص نگردیده است.

برای مثال چند بند را که در آیین نامه مسابقات آمده است را ذکر می کنم

_ ایجاد رقابت سالم و سازنده برای اثر چاپی

این یکی از بند های آیین نامه می باشد که هیچ اساس و پایه ای ندارد. و تنها می تواند یک چشم انداز باشد.

_ ایجاد فضای نشاط و همدلی

این فقط یک شعار است و چشم انداز که نمی تواند هدف باشد. در کل این آیین نامه هیچ اساسی ندارد و هدفی مشخص را دنبال نمی کند.

ذات آیین نامه این است که یک رییس برای جشنواره تعیین کنیم و همه اختیارات را به یک نفر بدهیم و تمام اینها را در آیین نامه گم کنیم. آسیب اصلی این است که چند صد میلیون هزینه می کنیم و هیچ ثمری هم ندارد و نتیجه ای هم حاصل نمی شود.

جشنواره صنعت چاپ به لحاظ شکلی تفاوت زیادی با جشنواره‌های سایر کشورها ندارد و حتی می‌توان گفت که جشنواره ملی صنعت چاپ به لحاظ شکلی به‌ویژه در حوزه داوری‌ها شاید نسبت به سایر کشورها بهتر نیز باشد. اما از منظر تأثیرگذاری، چون این جشنواره به‌صورت دولتی برگزار می‌شود و در دولت تغییر مدیریت‌ها به وفور اتفاق می‌افتد، طبیعی است چندان نتیجه‌ای نخواهد داشت .
وی افزود: متأسفانه یکی دیگر از مشکلات، بلاتکلیفی صنعت چاپ است؛ اصلاً مشخص نیست که چه بخشی از این حوزه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و چه بخشی از آن به وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط می‌شود. البته یکی از دغدغه‌های آقای برازش، مدیرکل اداره‌ چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همین موضوع است
.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۵ سه شنبه ۹ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: