مظاهری عنوان کرد
چرایی عدم حضور رییس و نایب رییس اتحادیه چاپخانه داران در نمایشگاه چاپ و بسته بندی


من در 3 سال گذشته عضو ستاد برگزاری بودم اما به هیچ عنوان در وضعیت و شرایط آن نتوانستم دوام بیاورم. درخصوص برگزاری بیست و دومین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی نظر شخصی من این بود و معتقد بودم که باید اتحادیه چاپخانه‌داران نقش محوری داشته باشد نه نقش صرفاً تشریفاتی و اگر قرار است برگزاری نمایشگاه به این شکل پیش برود باید نمایشگاه را ترک کرد لذا نقش تشریفاتی اهانت کردن به اعتبار اتحادیه است ولی متاسفانه بعضی از دوستان با من همفکر و عقیده نبودند. در 2 سال گذشته هم قطعاً باید نمایشگاه را ترک می‌کردیم

به گزارش اخبار چاپ ، ایپنا در گفتگویی که در پی می آید به دلایل عدم حضور رییس و نایب رییس اتحادیه چاپخانه داران در نمایشگاه چاپ و بسته بندی پرداخته است که به عنوان گفتگوی ویژه به آن پرداخته ایم :



بدنبال انتخابات هیات مدیره اتحادیه چاپخانه داران وشکل گیری هیات مدیره جدید، اتفاقات متعددی نظیر انتخاب رییس جدید،تداخل صنفی،ادغام اتحادیه تابلو سازان و.... شکل گرفت که لازم بود در فضایی شفاف به سوالات پیش رو پاسخ داده شود.به همین منظور طی هفنه گذشته فرصتی دست داد تا رودرو با احمدرضا اعتمادمظاهری ،نایب رییس اتحادیه چاپخانه داران تهران به گفتگو بنشینیم و در باره مسایل مختلف این اتحادیه به گفتگو بپردازیم.

- ابتدا بفرمایید از چه زمانی هیئت مدیره شکل گرفت،ضمن اینکه شما قبل از این دوره هم عضو هیئت مدیره بودید و در اتحادیه حضور داشتید، باتوجه به شرایط و ترکیب متفاوت هیئت مدیره نسبت به دوره‌های قبل، تصورتان با آنچه که در حال حاضر واقعیت امر است چقدر تطبیق دارد؟ در این مدت توانسته‌اید کار جدی را پیش بگیرید و آیا از وضعیت موجود اتحادیه راضی هستید یا خیر؟

اوایل خردادماه سال جاری انتخابات انجام شد و اواخر خرداد یا اوایل تیرماه دوره‌ی جدید اتحادیه شروع به کار کرد.
آنچه که من در این مدت کوتاه شاهدش بودم این است که یک عزمی برای پیشرفت اتحادیه دیده می‌شود، اما مسئله‌ای که مانع این پیشرفت است و من در گذشته هم آن را مطرح کردم بحث اختلاف هدف است. گاهی اوقات اختلاف سلیقه و اختلاف نظر بین اعضای یک سازمان دیده می‌شود که البته این مورد باتوجه به این‌که افراد با پیش‌زمینه‌های قبلی وارد یک سازمان می‌شوند طبیعی است و حتی تکثر آرا گاهی سبب رشد و پیشرفت سازمان هم می‌شود، لذا ما در حال حاضر دچار اختلاف هدف هستیم و متاسفانه این اختلاف‌های بنیادین سبب کندشدن حرکت در مسیر پیشرفت و بهبود وضعیت موجود می‌شود ولیکن باید به این نکته اشاره کنم که باز هم با شرایط و مشکلات موجود اتحادیه در این مدت، در زمینه‌ی ایجاد ارتباطات و مسئله برخورد با تداخل صنفی بسیار موفق عمل کردیم و اگرچه این کار از مدیریت قبلی به مدیریت فعلی کشیده شده است اما کار ساده و کوچکی هم نبوده است. ما در مسائل داخلی مثل سیستم‌های مالی و اداری اتحادیه هم شاهد بهبود وضعیت هستیم.
سیستم‌های مالی به شکل مدرنی در اتحادیه در حال شکل‌گیری است و از شکل سنتی کاملاً خارج شده است. این موارد، برنامه‌هایی بوده است که ما انتظار داشتیم و انجام شده است، اما در بعضی مسائل مثل نمایشگاه، متاسفانه شاهد هیچ تغییراتی نیستیم و امسال هم مثل سال گذشته و حتی بدتر از آن پیش رفت و این مسئله به دلیل عدم هماهنگی است وقتی هماهنگی در امور نباشد، دیگران از این خلاء بهره می‌برند و به نفع خود بهره‌برداری می‌کنند.



- به موضوع تداخل اشاره کردید، بالاخره ماجرای تداخل به کجا رسید؟

من به این نکته اشاره کنم; یکی از پیشرفت‌هایی که در این مدت شاهد بودیم مسئله‌ی ادغام اتحادیه‌ها بود، با وجود اینکه یکی از اتحادیه تلاش بسیاری کرد که اتحادیه تابلوهای تبلیغاتی را تحت پوشش خود درآورد، ادغام این اتحادیه با اتحادیه چاپخانه‌داران یک موفقیت بزرگ بود. ضمن اینکه با الحاق این اتحادیه با 300 عضو، در حال حاضر تعداد اعضای اتحادیه چاپخانه‌داران به بالای 1300 عضو رسیده است.
درمورد تداخل باید عرض کنم، باتوجه به مسئله‌ی ادغام اتحادیه‌ها قرار بر این شده است این موضوع در حال حاضر به شکل مسکوت باقی بماند تا ابتدا ادغام‌ها انجام شود. اتاق بازرگانی، وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در این موضوع اتفاق نظر دارند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم پشتیبان و حامی چاپخانه‌ها است تا به این مشکل دچار نشوند. ما هم امیدوار هستیم که خوشبختانه چاپخانه‌ها در خطر این مسئله نباشند.

- ماجرای ادغام تابلوسازان و اتحادیه چاپخانه‌داران موضوعی بود که خبری و رسانه‌ای نشد ولی این اتفاق افتاد و اتفاق خوبی هم بود از این حیث که درواقع اتحادیه‌ها به قدرت تجمیع می‌رسند، آیا این موضوع را مقدمه‌ای برای ادغام سایر اتحادیه‌ها می‌بینید و آیا در این زمینه فعالیت‌هایی هم اجرا شده است که صنف منتظر خبرهای جدیدی درخصوص ادغام دیگر اتحادیه‌ها باشند و یا خیر؟

بله، این شروع کار است. سیاست‌های کلی در این زمینه برنامه‌ریزی شده است. باتوجه به تعدد اتحادیه‌ها تا جایی که تعداد آنها در تهران به 130تا140 اتحادیه می‌رسد، حتی برگزاری انتخابات این اتحادیه‌ها یک دردسر بزرگ برای مقامات مسئول است. تغییر و تحولات، انتخابات علی‌البدل‌ها و برنامه‌هایی از این قبیل تمام زمانی را که باید برای نظارت عالیه و رسیدن به اهداف اصلی صرف شود می‌گیرد، بنابراین به نظر می‌رسد که ادغام اتحادیه‌ها و کم شدن تعداد آنها درست است و ما انتظار داریم این موضوع ادامه داشته باشد.
باید به این نکته اشاره کنیم که ما در حال حاضر در شرایط حساسی به سر می‌بریم برای اینکه بتوانیم اتحادیه‌های وابسته را به اتحادیه جذب کنیم باید در این شرایط اقتدار اتحادیه را حفظ کرد. اینجا باید از بعضی از اعضا گلایه کنم که متوجه این شرایط حساس نیستند، همان‌طور که اتحادیه‌های دیگر هم معتقد هستند فیلد چاپ شرایط خوبی را دارد، شرایط ما بهترین شرایط است.
اگر کسی در این زمینه کم‌کاری کند یا بخواهد مانع پیشرفت در این زمینه باشد و به ارزیابی اتحادیه چاپخانه‌داران خدشه وارد کند این کاملاً یک خیانت است.

- من دلیل گلایه شما را متوجه نشدم، مشخصاً چه اتفاقی افتاده است که شما گله‌مند هستید، همچنین منظور شما از اعضا، اعضای هیئت رئیسه است یا اعضای صنف؟

خوشبختانه صنف هیچ گناهی در این موضوع ندارد و واقعاً ما مدیون صنف هستیم. همان‌طور که گفتم هدف‌ها یکسان نیست متاسفانه ما هدف‌های مشخصی را دنبال می‌کنیم لذا مسائل و مشکلات بنیادین مشکل امروزه ما است باتوجه به شرایط همان‌طور که استحضار دارید اتحادیه هرچه بزرگتر شود و اقتدار خود را حفظ کند شانس بیشتری دارد تا دیگر اتحادیه‌ها را ضمیمه خود کند، نه اینکه خود ضمیمه باشد و این مسئله بسیار مهمی است و باید با صنف مطرح شود. کسانی که بعضی مسائل را شخصی می‌بینند باید در این شرایط حساس این مسائل شخصی را کنار بگذارند. چنانچه ما در این شرایط حساس به مشکل بخوریم، مسئول دوره‌ی تاریخی اتحادیه هستیم. من اول به خودم هشدار می‌دهم و بعد به دوستانی که با آن‌ها همکاری دارم.

- با مواردی که فرمودید، ما در آینده نزدیک باید منتظر ادغام اتحادیه صحافان و اتحادیه لیتوگرافان با اتحادیه چاپخانه‌داران باشیم؟

درمورد این موضوع مشخصاً نمی‌توان گفت ولیکن به‌ویژه درخصوص اتحادیه لیتوگرافان با وجود تلاش‌های زیادی که دیده شده این انتظار می‌رود. درخصوص صحافان شانس کمتری داریم چون واقعاً خیلی از رسته‌های اتحادیه صحافان به هیچ عنوان ربطی به چاپ ندارد و تعداد صحافان کتاب و رسته‌های مرتبط با چاپ کمتر دیده می‌شود.
ما هم خیلی علاقمند نیستیم رسته‌های غیر مرتبط به اتحادیه چاپخانه‌داران ادغام شوند لذا اگر به اجبار قرار باشد این اتفاق رقم بخورد، بهتر است اتحادیه بزرگ‌تر شود نه اینکه تعداد کم شود. کما اینکه مشکلات عدیده‌ای هم پیش می‌آورد و یک مسئله علمی را زیر سوال می‌برد، باتوجه به اینکه یک واحد که باید از صفر تا صد کار انجام دهد و همه‌ی دنیا هم به این سمت در حال پیشروی است، درست نیست ما گرفتار یک سری قوانین شویم که قطعاً متوجه این مسائل نبوده است ضمن اینکه ما درکنار این قوانین ، قوانین موازی هم داریم.
اگر بخواهیم صنعت چاپ، صنعتی پویا باشد و بتواند چه به لحاظ حوزه‌ی داخلی و جلوگیری از ورود محصولات چاپ شده و چه در دست گرفتن دیگر بازارها، مشکلی رقابتی به خود بگیرد، پرداختن به حاشیه ها از عقلانیت به دور است.

- با این توضیحات آیاما می توانیم انتظار داشته باشیم که با ادغام اتحادیه‌ها مشکل چاپ دیجیتال هم حل می‌شود و دو قسمت چاپ دیجیتال قاعدتاً زیرمجموعه‌ی یک اتحادیه به نام اتحادیه چاپخانه‌داران قرار بگیرد؟

شکل عقلانی آن باید همین‌طور باشد. چیزی که اسم آن چاپ است مربوط به اتحادیه چاپخانه‌داران است ممکن است اسم آن‌ها با هم متفاوت باشد مثل چاپ افست، چاپ هیلو، چاپ فلکسو و ... ولی در اصل آن تفاوتی نمی‌کند.
در تمام دنیا هم همین‌طور است. در هیچ جا دیده نمی‌شود که آن‌ها را از هم تفکیک کنند. وقتی به آخرین تکنولوژی‌ها نگاه می‌کنیم می‌بینیم ادغام تمام این‌هااتفاق افتاده است.مثلادر دستگاههای رول کم عرض می بینیم همه‌ی این موارد مانند چاپ افست،فلکسو،سیلک و...در آن لحاظ شدهاست، حالا ما چطور این‌ها رو از هم تفکیک کنیم. به نظر من قوانین، مشکل صنعتی را در نظر نگرفته است و یک مقداری هم برداشت‌ها، برداشت‌های غیرسازنده است. چنانچه مسئولین متوجه این مسئله باشند قطعاً به سمتی می‌روند که مشکل به شیوه‌ی درست حل و فصل شود. این موارد برای اصناف غیرصنعتی شاید مطرح باشد ولی برای صنعتی که تکمیل‌کننده است و صنعت پایه‌ای است چنین بحث‌هایی خارج از عقلانیت است. مطمئنم که مسئولین هم نظرشان این چنین نبوده است کمااینکه وزارت ارشاد هم در تنظیم آیین‌نامه چاپ به این مسائل توجه کرده است و تمام رشته‌های وابسته را زیر یک پوشش قرار داده است تا بدین‌وسیله هزینه‌های حمل را پایین آورد و در وقت و انرژی هم صرفه‌جویی کند تا محصول نهایی را تولید کند و به دست مصرف‌کننده برساند.


- به نکته‌ی مهمی که اشاره کردید، بحث اتفاق‌هایی است که در اتحادیه رقم خورده است. این در حالی است که متاسفانه در این مدت شاهد اطلاع‌رسانی به معنای واقعی از سوی اتحادیه نبودیم، آیا این اتفاق به دلیل استراتژی و عدم اطلاع‌رسانی تا زمان مقتضی است و یا به دلیل مشغله‌های زیاد کاری ؟


ممکن است هر دوی آن‌ها دخیل باشند. باید به این نکته اشاره کنم که مسائل تداخل و یا ادغام اتحادیه‌ها در این چند ماه اخیر ما را با فشردگی زیاد کاری مواجه کرد. مسئله دیگر تغییر ترکیب هیئت مدیره و ایجاد تغییرات و تحولات بود که فکر می‌کنم این موارد سبب ایجاد خلاء در بعضی از اقدامات و احاله آن به آینده شد. اما بعضی از مسائل را هم سعی می‌کنیم تا جایی که امکان دارد تا قطعی شدن آن، رسانه ای نکنیم تا صنف دچار نگرانی نشود. ولیکن در حال حاضر شاید درمورد بعضی از مسائل مثل نمایشگاه مجبور شویم یک مقداری اطلاع‌رسانی کنیم و مسائل را کاملاً در این خصوص برای صنف روشن کنیم ضمن اینکه آن‌ها را از تفکر اعضای هیئت مدیره و اتفاقاتی که در حال حاضر رقم می‌خورد را درخصوص این نمایشگاه آگاه کنیم.

- اتفاقاً یکی از سوالات کلیدی بحث نقش اتحادیه در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی است و اینکه باتوجه به عنوان نمایشگاه و مرتبط بودن آن ب
ا اتحادیه چاپخانه‌داران علی‌الظاهر شاهد حضور کمرنگ این اتحادیه در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها در ستاد برگزاری نمایشگاه بوده‌ایم در حالی که دو اتحادیه دیگر که کمترین ارتباط با این نمایشگاه را دارند، بیشترین حضور را در برگزاری این نمایشگاه ایفا می کنند.اگر امکان دارد در این خصوص توضیحاتی را بفرمایید؟


طی سخنرانی که هفته‌ی پیش داشتم و درخصوص نمایشگاه صحبت کردم بعضی از دوستان را که البته تعدادشان هم کم بود به این فکر انداخت که ما قصد حمله به نمایشگاه را داریم در صورتی که چنین نیست. ما به نمایشگاه به عنوان یک رویداد ملی نگاه می‌کنیم. و باید آن را به سمتی ببریم که نام نمایشگاه بین‌المللی واقعاً شایسته برگزاری آن باشد. این نظر شخصی من است که به هیچ عنوان نمایشگاه برگزاری درست ندارد، ضمن اینکه شکل کار شکل بسیار سنتی و غیرشفاف است.
من در 3 سال گذشته عضو ستاد برگزاری بودم اما به هیچ عنوان در وضعیت و شرایط آن نتوانستم دوام بیاورم. درخصوص برگزاری بیست و دومین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی نظر شخصی من این بود و معتقد بودم که باید اتحادیه چاپخانه‌داران نقش محوری داشته باشد نه نقش صرفاً تشریفاتی و اگر قرار است برگزاری نمایشگاه به این شکل پیش برود باید نمایشگاه را ترک کرد لذا نقش تشریفاتی اهانت کردن به اعتبار اتحادیه است ولی متاسفانه بعضی از دوستان با من همفکر و عقیده نبودند.
در 3-2 سال گذشته به دلایلی که بیان آن درست نیست، یک سری نفوذها و یا اعمال رانت‌ها یا چیزهای دیگری بوده است که بعضی از دوستان افتخار هم می‌کنند و در نشریات هم از آن ارتباطات خاص نام برده‌اند. امید داریم این مسائل مطرح نبوده باشد ولیکن به هر حال نمایشگاه قطعاً به آن شکلی که بایستی اتحادیه چاپخانه‌داران در آن دخیل باشد برگزار نمی‌شود. در 2 سال گذشته هم قطعاً باید نمایشگاه را ترک می‌کردیم و مسئولیت این قضایا را به عهده نمی‌گرفتیم.
اعتقاد من این است یا اتحادیه باید نقش اساسی در برگزاری نمایشگاه داشته باشد و یا اینکه دنبال این باشیم تا توسط خودمان اجرا شود.
درخصوص اینکه فرمودید باید چگونه اجرا شود آن چیزی که نظر من است این است که وقتی به برگزاری نمایشگاه به عنوان یک رویداد ملی نگاه کنیم بایستی راه‌اندازی و برگزاری آن را به یک آدم حرفه‌ای و یا یک سازمان حرفه‌ای بسپاریم. درست است ما نمی‌توانیم خود را با نمایشگاه دروپا مقایسه کنیم ولی دلیلی هم ندارد از راه آنها الگوبرداری نکنیم. این که فقط درگیر بالارفتن متراژ نمایشگاه باشیم این موارد به برگزاری بهتر یک نمایشگاه کمک نخواهد کرد. افزایش شرکت‌کنندگان ربطی به برگزارکننده ندارد و این موضوع به دلیل سیاست‌های کلان اقتصادی و سیاسی مملکت به این شکل پیش می‌رود.
من مجدداً عنوان می‌کنم اگر نمایشگاه قرار باشد به این شکل برگزار شود، یکی از مخالفین من هستم درعین حال بسیار پشتیبان و حامی نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی ایران هم هستم.
 

- بپردازیم به ارتباط اتحادیه با دولت، در دوره‌ی جدید ارتباط اتحادیه با بخش تاثیرگذار و متولی وزارت فرهنگ و ارشاد (چه در اداره کل چاپ و چه ارشاد کل استان) به نظر می رسدارتباط وسیع و صمیمانه‌ای است. در این خصوص توضیح دهید که آیا اساساً این ارتباط نسبت به دوره‌های گذشته تغییری داشته است؟

همان‌طور که در ابتدا هم عرض کردم در حوزه‌ی ارتباطات، شرایط اتحادیه، شرایط مناسبی است. باتوجه به اینکه در 2 دوره‌ی پیش مشاور اتحادیه بودم و در دوره‌ی پیش هم عضو هیئت مدیره بودم با مقایسه شرایط، شاهد این هستم که در ایجاد ارتباطات اتحادیه بسیار موثر عمل کرده است.
درخصوص ارشاد استان باید تشکر ویژه‌ای داشته باشم از مدیرکل (آقای ضرغامی) به دلیل نگاهی که به مسائل چاپ داشته‌اند و درمورد بحث تداخل حامی ما بودند و برخورد خوب و مناسبی را دراین زمینه اعمال کردند.
باید در این خصوص اشاره کنم که این روابط دو طرفه بوده است طی قرارهایی که گذاشته‌ایم، در مورد آموزش نیروها ما هم از کمک دریغ نمی‌کنیم و آن‌ها هم پذیرفته‌اند و از این باب ما کاملا راضی هستیم.
در خصوص وزارتخانه ما انتظارمان کمی بیشتر است. با توجه به اینکه اخیرا شاهد گسترش این ارتباط هستیم ولیکن باز هم انتظارات ما بیشتر از عملکرد وزارتخانه است.
با توجه به اینکه تهران می‌تواند به عنوان شاخص کل در نظر گرفته شود، اینکه خودشان را مستثنی کنند و مطرح کنند هر کس به شهر خود مراجعه کند، باید گفت این واقعیت نیست و نباید تئوری‌سازی کنیم. یک دستگاه مسئول نباید زمان خود را صرف یک سازمانی کند که اعضا آنها به 10 نفر هم نمی رسند. فکر می‌کنم در این زمینه یک مقدار ایرادات محاسباتی وجود داشته باشد. چه بهتر است آنهایی که منتخب هستند و به رای صنف آمده‌اند، با توجه به اینکه نظر آنها عصاره‌ و برآیند نظرات صنف است با وزارتخانه ارتباط نزدیک داشته باشند. امیدواریم این مسئله در اداره کل چاپ و نشر رقم بخورد. ناامید نیستیم ولی درحال حاضر رضایت کامل هم نداریم.


- در خصوص ارتباطات اتحادیه با سایر اتحادیه‌ها بفرمایید؟آیا این ارتباطات وسیع است یا عندالزوم این ارتباط برقرار می‌شود، با توجه به اینکه این انتظار وجود دارد که اتحادیه چاپخانه‌داران به دلیل حجم و به دلیل تأثیرگذاری و به سبب شرایط حاکم، مدیریت یک اتحادیه سراسری و یک تجمع سراسری از اتحادیه‌ها را به عهده داشته باشد، اما متاسفانه شاهد اطلاع‌رسانی در خصوص برگزاری همایش‌ها و نشست‌های هم‌اندیشی و هم‌فکری بین اتحادیه‌های سراسر کشور نبوده‌ایم، آیا برگزاری این همایش‌ها جزء برنامه‌های پیش روی اتحادیه است؟

در گذشته دور این ارتباط به شکل قوی‌تری وجود داشته است و در این زمینه بایستی ما بگوییم که کار زیادی انجام نگرفته است.البته با بعضی از اتحادیه‌های بزرگ ارتباط نزدیکی داریم و با مشورت و حمایت آن‌ها روابط فی‌مابینی شکل گرفته است ولی نه به شکلی که مد نظر شما است. با توجه به علاقه‌مندی اتحادیه‌های خراسان، اصفهان، تبریز، این برنامه در دستور کار ما بوده و هست که حداقل این همایش‌ها و جلسات به صورت فصلی بین اتحادیه‌ها شکل بگیرد. همان‌طور که گفتم فشردگی کار سبب به تعویق انداختن برنامه‌ها شد. البته در خصوص این موضوع قصد کتمان مسئولیت اتحادیه را ندارم ولیکن دستگاه متولی هم باید در این موضوع مشارکت داشته باشد و از اتحادیه‌ها برای برگزاری این نشست‌ها دعوت کند. لذا باید در زمینه چاپ بودجه‌ی دولتی هم درنظر گرفته شود.

- آیا خط مشی مشخصی برای فعالیت‌های چند سال پیش روی اتحادیه تبیین شده است؟

هدف اولیه ما هم ایجاد یک برنامه‌ریزی جامع برای تعیین استراتژی‌های 4 سال بوده است لذا ابتدا به ساکن با مسائل ناخواسته‌ای مواجه شدیم که ما را از این موضوع بازداشت.
اگر تفکر واستراتژی‌های اصلی اتحادیه را بخواهیم در یک جمله تعریف کنیم باید گفت استراتژی کلی اتحادیه در" پیشرفت و ارتقا اتحادیه نسبت به سایراتحادیه‌ها در دوره‌های پیشین خلاصه می‌شود". با توجه به اینکه در گذشته اتفاق‌هایی رخ داده است باید از نظر اعتبار بخشیدن به اتحادیه تلاش کرد. البته برای رسیدن به اهداف، پیش زمینه‌هایی لازم است. از جمله ی راهبردها برای رسیدن به هدف اصلی، مسئله ایجاد ارتباطات وسیع بین اتحادیه اتحادیه و دولت، اتحادیه با صنف و همچنین ارتباط قوی و محکم بین اتحادیه و تمام کارشناسانی است که درصنف حضور دارند.
خوشبختانه در این دوره کمیسیون‌هایی که تعیین شده‌اند بسیار کارشناسانه و دقیق شکل گرفته است .ولیکن به هر حال این پروسه، پروسه‌ی طولانی و زمان‌بر بود، لذا تمام وقت اتحادیه صرف این موضوع شد. بسیار امیدوار هستیم با وجود این مسائل و مشکلات، نقش اتحادیه نسبت به دوره‌های قبل قطعا بسیار سازنده‌تر و موثرتر باشد.

- معمولا آسیبی که به تشکل‌ها وارد است و گلایه‌ای که وجود دارد این است که با نزدیک شدن به انتخابات شاهد ارتباط وسیعی بین کاندیداها و هیئت‎مدیره موجود با صنف هستیم و نشست‌های متفاوتی در این حوزه انجام می‌گیرد ولی متاسفانه بعد از پایان انتخابات اثری از این همایش‌ها و نشست‌ها نیست، آیا برنامه‌ای دارید که حداقل به صورت سالانه صنف نشست‌هایی با اتحادیه داشته باشد و عملکرد هیئت‌‌مدیره را از نزدیک شاهد باشد و از نظرات آن‌ها برای بهبود وضع موجود استفاده شود؟

البته باید عرض کنم اعتقاد من بر این است که متاسفانه قبل از انتخابات هم در این خصوص درست عمل نکردیم و طیف رقیب در این زمینه بسیار خوب عمل کرد،البته به ارتباطات شخصی نباید شکل‌های جمعی داد و این کار درست نیست. باید به این نکته اشاره کنم که گروهی که ما تشکیل دادیم از نظر برقراری ارتباط با صنف بسیار ضعیف عمل کرد.
در حال حاضر با همکاری شرکت تعاونی، در حال آماده‌سازی طبقه زیرزمین ساختمان اتحادیه برای ایجاد فضایی برای برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها هستیم البته ممکن است این پروسه کمی طول بکشد.
برنامه‌ای که در این خصوص داریم، این است که این جلسات هم به صورت عمومی و هم به صورت خصوصی به صورت دو ماه یکبار و یا شاید به شکل ماهانه برگزار شود.
با توجه به اینکه در این مدت هم اقداماتی انجام شده است و این اقدامات هم کار کمی نبوده است که در اتحادیه انجام داده است ولیکن ما معتقدیم باید باز هم از نظر صنف استفاده کنیم و باید تشکر کنم از اعتماد صنف و حمایت همیشگی آن‌ها ودر آخر متذکر می‌شوم از صنف می‌خواهیم به عنوان ناظر در جریان امور قرار بگیرند تا به نحوه‌ی شایسته‌تر و بهتری در مسیر بهبود وضعیت اتحادیه گام برداریم.




منتشر شده توسط ایپنا در تاریخ ۱۳۹۴ پنج شنبه ۳ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: