معاون دفتر امور چاپ گفت:
سازمان چاپ و انتشارات ۷سال بعد از واگذاری هنوز خصوصی نشده است


معاون دفتر امور چاپ وزارت ارشاد با بیان اینکه واگذاری سازمان چاپ و انتشارات این وزارتخانه موضوع تازه‌ای نیست، از اینکه در ۷ سال گذشته گامی در جهت خصوصی سازی آن برداشته نشده، اظهار تاسف کرد .

 به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری مهر، محمدحسن فکری معاون آموزش و پژوهش دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص واگذاری سازمان چاپ و انتشارات این وزارتخانه به سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: این واگذاری، اتفاق جدیدی نیست و در سال‌های اولیه وزارت آقای صفارهرندی یعنی حدوداً ۱۰ سال پیش این اتفاق افتاد و وزیر وقت دستور واگذاری این سازمان را به سازمان اوقاف و امور خیریه که یکی از سازمان‌های تابعه این وزارتخانه بود، صادر کرد .

وی افزود: در واقع سازمان چاپ و انتشارات ارشاد در آن زمان به اوقاف فرخته شد طوری که نیمی از بدهی‌هایش را با آن تسویه و نیم دیگر را به مالک (وزارت ارشاد) پرداخت کند که البته من از رقم این فروش اطلاع دقیق ندارم. اوقاف هم این سازمان را گرفت اما با وزارتخانه تسویه نکرد و هنوز هم به صورت رسمی پولی بین طرفین مبادله نشده است و نامه‌ای هم مبنی بر اینکه سند این سازمان به نام اوقاف خورده باشد، رد و بدل نشده است .

این مقام مسئول در دفتر امور چاپ وزارت ارشاد اضافه کرد: البته اوقاف مقداری هزینه کرد و به سازمان چاپ و انتشارات سر و سامان داد . هدف اولیه از واگذاری سازمان چاپ و انتشارات در حدود ۱۰ سال پیش، خصوصی کردن آن بوده است اما متاسفانه در این سال‌ها شاهد شکل گیری این اتفاق نبوده‌ایم .

 نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر سازمان چاپ و انتشارات طبق مصوبه هیئت دولت از ۲۸ مهرماه سال ۸۷ به سازمان اوقاف و امور خیریه سپرده شد و بلافاصله بعد از این تغییر و تحول، تمامی سهام این سازمان به موقوفات، بقاع متبرکه و صندوق عمران موقوفات و با نظارت و سرپرستی سازمان اوقاف و امور خیریه واگذار شد. این سازمان از جمله بزرگترین شرکت‌های دولتی بود که در دولت نهم و در چارچوب اصل ۴۴ قانون اساسی، سهام آن واگذار شد .

 

منتشر شده توسط خبرگزاری مهر در تاریخ ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ آذر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: