رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم گفت‌:
شهرک چاپ و نشر قم در صورت عدم حضور چاپخانه‌داران واگذار می‌شود


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم بابیان اینکه تاکنون تسهیلات در حد مقدور به چاپخانه‌داران و ناشران ارائه‌شده است، گفت: در صورت عدم حضور چاپخانه‌داران و ناشران در شهرک چاپ و نشر طی فراخوانی برای این منطقه سرمایه‌گذار از سراسر کشور جذب می‌کنیم .

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید حسن رضوی با اشاره به برنامه‌های استان قم برای شهرک چاپ و نشر اظهار داشت: دولت هزینه زیادی برای این شهرک کرده است و در حال حاضر متقاضی فعالیت از خارج استان برای این شهرک وجود دارد .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم بابیان این‌که ناشران و چاپخانه‌داران بر ناتوانی خود برای انتقال به شهرک چاپ و نشر تأکیددارند، گفت: فعالیت بدون نگاه به آینده فعالان چاپ و نشر استان و نیز فعالیت در سایه واسطه کاری سبب شده تا این مجموعه تمایلی برای سرمایه‌گذاری کلان نداشته باشند .

به گفته وی، فعالیت مجموعه چاپ و نشر استان مجموعه‌های مکملی هستند که در مسائل اقتصادی می‌تواند کمک استان باشد .

رضوی با تأکید بر اینکه تلاش استان برای فعالیت چاپخانه‌داران در این شهرک است، عنوان کرد: سایر استان‌ها برای فعالیت در این شهرک متقاضی هستند تا اقدام به سرمایه‌گذاری کنند .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم بابیان اینکه در صورت عدم تمایل چاپخانه‌داران برای حضور در شهرک چاپ و نشر با تغییر کاربری این شهرک در اختیار سایر صنایع قرار خواهد گرفت، افزود: تاکنون تسهیلات در حد مقدور به چاپخانه‌داران و ناشران ارائه‌شده اما نمی‌توانند توقع داشته باشند که بدون سرمایه‌گذاری در شهرک فعالیت کنند .

وی بابیان اینکه در صورت عدم حضور چاپخانه‌داران و ناشران در شهرک چاپ و نشر طی فراخوانی برای این منطقه سرمایه‌گذار از سراسر کشور جذب می‌کنیم، خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که این مجموعه روی دست دولت نمانده است، درنهایت هم با اعلام استان برای تغییر کاربری، این مجموعه با رقابت واگذار می‌شود .

رضوی موقعیت مکانی و تأمین زیرساخت‌ها در شهرک چاپ و نشر را از مهم‌ترین مزایای آن برشمرد و تصریح کرد: اگر تا پایان برنامه پنجم یعنی تا پایان امسال تقاضایی از سوی فعالان این عرصه صورت نگیرد در برنامه ششم تدابیری خواهیم داشت که شهرک در اختیار سرمایه‌گذاران سایر بخش‌های صنعتی استان و کشور قرار گیرد .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم بابیان اینکه واگذاری شهرک چاپ و نشر به متقاضیان شهرهای دیگر برای استان سودآوری خواهد داشت ادامه داد: اما تمایل داریم چون استان رتبه دوم چاپ و نشر کشور را دارد سرمایه‌گذاران نیز از داخل استان باشد که در صورت استقبال نکردن فعالان داخل استان، این ظرفیت برای سرمایه‌گذاران بومی از دست خواهد رفت .

منتشر شده توسط خبرگزاری تسنیم در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۱۴ آذر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: