اسدی :
تعرفه واردات کاغذ باید افزایش پیدا کند


مدیر انتشارات جمهوری گفت: اگر همه ناشرین به این فکر کنند که باید کتاب منتشر کنند پس دیگر بالا و پایین رفتن قیمت کاغذ برایشان فرقی نخواهد کرد به نظر من تعرفه واردات کاغذ باید افزایش پیدا کند .

به گزارش اخبار چاپ و به نقل ازخبرگزاری فارس، بیست و نهمین نشست صبح ناشر با حضور حسن اسدی جنتی مدیر انتشارات جمهوری در مرکز رسانه‌ای شیرازه برگزار شد .

*از 15 سالگی وارد کار کتاب شدم

وی در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه فعالیت خود را از 15 سالگی در سال 54، آغاز کرده گفت:‌ از آنجا که به این کار علاقه داشتم با کمک دایی خود که در بازار جعفری بود به انتشارات آسیا وارد شدم.یکسال آنجا بودم و بعد در سال 55 کتابفروشی نشر آسیا در خیابان جمهوری را تحویل گرفتم و بعد از آن تصمیم گرفتم که خودم وارد کار نشر و فروش کتاب شوم .

 مدیر انتشارات جمهوری گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کتاب‌های شهید مطهری، دکتر شریعتی و امام خمینی را منتشر کردیم و بعد از آن مستقل شدیم و اولین کتابی که چاپ کردیم کتاب «جودی خراسانی» بود .

اسدی جنتی با اشاره به اینکه نشر کتب مذهبی و دینی بیشتر مد نظرش بوده، گفت: علاوه در این در سایر موضوعات نیز کتاب چاپ می‌کردیم من کتاب «نشان از بی‌نشان‌ها» که برای بار اول انتشارات زوار آن را منتشر کرده بود را نیز منتشر کردم. چاپ اول این کتاب که از سوی زوار راهی بازار شد من تهیه کردم و به شدت به آن علاقه‌مند شدم و از 5 هزار نسخه چاپ اول آن حدود 4500 هزار نسخه از آن را خودم فروختم که در چاپ دوم مؤلف کتاب، کتاب را به من داد تا چاپ کنم و تاکنون بیش از 40 بار تجدید چاپ شده است .

*از چاپ قرآن وحشت داشتم

وی با اشاره به اینکه به چاپ قرآن و مفاتیح نیز می‌پردازد، گفت: تا پیش از چاپ قرآن و مفاتیح از چاپ قرآن وحشت داشتم زیرا معتقد بودم که چاپ قرآن یک شایستگی‌هایی می‌‌خواهد و من آن را در خودم نمی‌دیدم تا اینکه یک دوستی که مترجم قرآن بود به من گفت که قرآن چاپ کن و من توضیحاتم را به او دادم اما او اصرار کرد و ما هم برای اولین بار قرآن چاپ کردیم و این مسیر را ادامه دادیم .

مدیر انتشارات جمهوری گفت:‌ این روزها اگر خودمان را نگویم اکثر نشرها تعطیل هستند و آن هم بیشتر به دلایل مالی است خب یک زمانی ارشاد به ناشران کاغذ می‌داد از همین رو برخی افراد پروانه نشر می‌گرفتند تا کاغذ بگیرند و بفروشند ولی امروز آن کاغذ هم نیست و دیگر آن افراد کار نشر را تعطیل کرده‌اند اما کار ما یک برکت خاصی دارد و این از لطف خداست ما برای هر کتابمان کمتر از 2 هزار نسخه چاپ نمی‌کنیم در حالی که برخی 200 نسخه هم چاپ می‌کنند .

*تعرفه واردات کاغذ باید افزایش پیدا کند

اسدی جنتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تعرفه کاغذ گفت: اگر همه ناشرین به این فکر کنند که باید کتاب منتشر کنند پس دیگر بالا و پایین رفتن قیمت کاغذ برایشان فرقی نخواهد کرد به نظر من تعرفه واردات کاغذ باید افزایش پیدا کند .

او اضافه کرد: کتابی که 40هزار تومان قیمت خورده تمامش که کاغذ نیست و این ناشران هستند که این مسئله را بزرگ می‌کنند وگرنه هزینه‌های جانبی مثل چاپ، انبارداری، باربری و ... بسیار بیشتر از کاغذ است پس مشکلات نشر فقط در کاغذ نیست .

مدیر انتشارات جمهوری در ادامه سخنانش گفت: بسته به نوع کتابی که چاپ می‌کنیم از کاغذ داخلی و خارجی استفاده می‌کنیم .

وی در پاسخ به این سوال که اگر بخواهد 5 مشکل اصلی که با آنها دست و پنجه نرم می‌کند را برشمارد، به ترتیب چیست، گفت: هیچ فشاری نیست که بخواهم آنها را به عنوان مشکل تلقی کنم البته به خاطر اینکه مخاطب کتاب در مجموع کم شده فشار روی ناشر است ولی آنچنان قابل توجه نیست .

*آنهایی که می‌گویند بازار کساد است شاید توقعشان زیاد است

اسدی جنتی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه در شرایطی که اکثر ناشران از اوضاع گلایه دارند چگونه شما گلایه ندارید و با مشکلی روبه‌رو نیستید، گفت:‌من وصل به ائمه هستم و در هیچ مرحله‌ای به هیچ کسی برای دنیای خودم پیشنهادی مطرح نکرده‌ام بر همین مبنا با توجه به وعده‌های خداوند در قرآن عمل می‌کنم اگر بخواهیم باور کنیم که رزاق خداوند است آن وقت گره‌ها باز خواهد شد آنهایی که می‌گویند بازار کساد است شاید توقعشان زیاد است باید از این‌ها پرسیده شود که دنبال چه چیزی هستند؟

 

منتشر شده توسط خبرگزاری فارس در تاریخ ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۴ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ بيست و چهارم آبانکلیدها : حسن اسدی جنتی مدیر انتشارات جمهوری افزایش تعرفه کاغذ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: