مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان تهران :
هزینه از جیب مصرف کننده برای حمایت از تولید ملی


به دنبال برگزاری نشست تخصصی"بررسی افزایش تعرفه کاغذ بر کسب و کار مطبوعات" در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات، غلامرضا شجاع اظهار داشت: دولت برای حمایت از تولید و تولیدکننده داخلی در سیاست‌های مالی و اقتصادی تغییر ایجاد کند نه اینکه هزینه را از جیب مصرف‌کننده تامین کند .
به گزارش اخبار چاپ و به نقل از ایپینا ، شجاع مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان ضمن توضیح پیشینه‌ی افزایش تعرفه کاغذ گفت: اسفند ماه سال گذشته زمزمه‌ای مبنی بر تغییر تعرفه کاغذ در کمیسیون ماده یک وزارت صنعت معدن تجارت مطرح شد ولی با ایستادگی و اصرار وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی با همان 4 درصد گذشته به سرانجام رسید. در ماه گذشته متوجه شدیم در اتاق بازرگانی جلساتی در این رابطه در حال برگزاری است. ضمن اینکه هیچکدام از تشکل‌های واقعی مصرف کننده ی کاغذ هم حضور ندارند و هماهنگی این جلسات توسط تولیدکنندگان محترم کاغذ داخلی است .

وی افزود: پس از اینکه از موضوع مطلع شدیم طی اطلاع‌رسانی به تمامی اتحادیه‌های استان‌های سراسر کشور ، در حدود سه روز بعد از این موضوع 25 استان کشور مخالفت خود را طی نامه‌ای ارسال کرده و من را نماینده خود در رابطه با پیگیری این موضوع معرفی کردند.

شجاع تصریح کرد: طی پیگیری‌های متعدد جلسه‌ای با حضور 15 تشکل که در تهران حضور دارند، اعم از ناشران روزنامه، انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا، اتحادیه صحافان، اتحادیه چاپخانه‌داران و اتحادیه آشنا (که خود نمایندگی 15 تعاونی مرکز استان‌ها را به عهده دارد) و تمام کارشناسانی که در این حوزه متخصص هستند، تشکیل شد. منتخب این گروه روز بعد طی نامه‌ای در این خصوص با امضای حدودا 50 تشکل تهیه و تنظیم کردند و برای مقامات و سازمان‌های ذی‌ربط فرستادند.

مدیرعامل این تعاونی در ادامه گفت: با رایزنی‌هایی که انجام شد و با تشکیل جلساتی در این خصوص و انعکاس آن در صدا‌و‌سیما و با مخالفت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طرح افزایش تعرفه کاغذ ثابت ماند. متاسفانه عکس‌العمل و اقدام بعدی آن‌ها مطرح کردن موضوعی مبنی بر خارج کردن کاغذ از ارز مبادله‌ای بود که مجددا نامه‌ای تنظیم و برای مسئولین فرستاده شد.

غلامرضا شجاع در خصوص پیشنهاد راه حلی برای حمایت از تولید داخلی توسط دولت اظهار داشت: چرا دولت برای حمایت از تولید و تولیدکننده داخلی هزینه را از جیب مصرف‌کننده تامین می کند؟ ضمن اینکه می‌تواند با تغییر سیاست‌گذاری‌های مالی و اقتصادی در بخش‌های دیگر اعم از بیمه، مالیات، مالیات بر ارزش افزوده، امکان استفاده از تسهیلات مالی نفش بسزایی داشته باشد.

منتشر شده توسط خبرگزاری ایپینا در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ بيست و سوم آبانکلیدها : نمایشگاه مطبوعات افزایش تعرفه کاغذ غلام رضا شجاع


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: