یادداشت اختصاصی غلامرضا شجاع در اخبار چاپ:
پکو، مخترعان ایرانی را فراموش نکند


اخبار چاپ: غلامرضا شجاع، عضو شورای سیاست گذاری اولین نمایشگاه چاپ کشورهای عضو اکو، موسوم به پکو 2009 نگاهی به مزیت های برگزاری این نمایشگاه داشته است.یادداشت شجاع که به صورت اختصاصی در اختیار اخبار چاپ قرار گرفته است را می خوانید.

با قبول دعوت اکثر وزرای فرهنگ و تجارت کشورهای عضو اکو برای شرکت در پکو 2009، امیدواریم شرکتهای ایرانی فعال در حوزه چاپ در ارتباط با تولید کتابهای درسی کشورهای مذکور قراردادهای مناسبی منعقد نمایند.در این میان برگزار کنندگان نمایشگاه ضمن دعوت از اتحادیه های صنفی، آمادگی دارند غرفه را رایگان در اختیارشان بگذارند و اتحادیه ها می توانند با مذاکره طرف خارجی حضور مؤثر و نقش برجسته ای در ارتباط با ارائه خدمات چاپ اعضاء خود داشته باشند. زیرا  حضور در نمایشگاه پکو می تواند نقش مؤثری در بهبود وضع اقتصادی چاپخانه داران ایفا کند.
ناگفته مشخص است، پکو 2009 می تواند راه حل مناسبی برای برون رفت از کساد اقتصادی و ایجاد رونق در شرایط فعلی نیز باشد.
نمایشگاه های تخصصی و بین المللی یا منطقه ای می تواند در حفظ و ارتقاء سطح فرهنگ ، هنر و ادب ، پیشرفت علوم و فنون و حفظ محیط زیست و حتی تاریخ تأثیرگذار باشند. ما شاهد بودیم که تولید کنندگان ماشین آلات معتبر دنیا در نمایشگاه 2008 دروپا ماشین آلات خود را مجهز به سیستم رعایت محیط زیست کرده بودند. اگر در دروپای 2004 صحبت از CIP4 و یا JDF بود (در نمایشگاه 2008 دروپا در رابطه با ماشین آلات چاپ  بیشتر شاهد سرعت چه در تعویض زینک و یا تیراژ خروجی ، ابعاد بزرگتر چاپ ، عدم آلودگی محیط زیست و دیجیتالی شدن ماشین آلات بودیم) و پکو 2009 میتواند محل مناسبی برای ارائه آخرین تکنولوژی و تغییرات به وجود آمده در ماشین آلات پیش از چاپ ، چاپ و پس از چاپ در منطقه باشد.
یکی از اهداف نمایشگاه تخصصی پکو 2009 می تواند مکانی خارق العاده و چشم گیر برای ابتکارات و اختراعات تولیدکنندگان داخل و خارج محسوب شود تا در کنار یکدیگر مقایسه و رقابت ، انتخاب برای بازدیدکنندگان تخصصی که خریدار ماشین آلات هستند  آسان تر سازد.
برگزاری موفق نمایشگاه پکو2009 می تواند پشتیبان برگزاری نمایشگاه بین المللی چاپ در بهمن ماه باشد و مطمئن باشید موفقیت نمایشگاه پکو 2009 باعث رونق بیشتر نمایشگاه تهران خواهد بود و با تعامل طرفین که همگی از خانواده چاپ هستیم ، امیدواریم گامی مؤثر به سوی کیفیت و کمیت در برگزاری نمایشگاه صنعت چاپ برداریم و طرفین اجازه شیطنت و رقابت منفی به افراد خاص نخواهند داد و همین جا اعلام می داریم آماده ارائه غرفه به برگزارکنندگان نمایشگاه بهمن هستیم تا بتوانند در نمایشگاه پکو برای بهمن ماه تبلیغات کنند و همان جا ثبت نام از غرفه گذاران خود داشته باشند. اکو تأثیرات مؤثر ، مثبت و شگرف و نقشی برجسته خواهد داشت و مکانی خارق العاده و چشمگیر برای ابتکارات و اختراعات محسوب می شود. 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ يکشنبه ۲۶ مهر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ بيست و ششم مهرکلیدها : شجاع پکو اکو peco یادداشت


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: