احمدرضا اعتماد مظاهری:
معافیت ۵۰ درصدی مالیات ۴۰ چاپخانه در تهران


نائب رئیس هیئت مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران تهران از اقدام این اتحادیه برای معافیت ۵۰ درصدی ۴۰ چاپخانه خبر داد و گفت:‌ چاپخانه‌هایی که به مالیات‌های خود اعتراض دارند و از زمان اعتراضشان بیش از یک ماه نگذشته می‌توانند برای بخشودگی ۵۰ درصدی اقدام کنند.

احمدرضا اعتماد‌مظاهری نائب رئیس هیئت مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از معافیت 50 درصدی 40 چاپخانه در تهران از مالیات خبر داد و گفت: این معافیت مربوط به مالیات‌های مرکز است، در این زمینه اقدامی انجام شد که هم برای سازمان امور مالیاتی مفید بود و هم برای اصناف.

وی ادامه داد:‌ در ابتدای کار فهرستی از واحدهای چاپی و مالیات‌های در نظر گرفته شده برایشان در اختیار اتحادیه قرار گرفت‌‌، اتحادیه نیز وارد مذاکرات شد و در نهایت موفق شدیم که موافقت سازمان مالیاتی با 50 درصد تخفیف در مالیات 40 چاپخانه‌در تهران را کسب کنیم، البته در برخی موارد معافیت و بخشودگی از 50 درصد هم تجاوز می‌کرد.

اعتماد مظاهری تصریح کرد:‌ در مجموع باید گفت،‌ امسال صنف چاپ با مالیات‌های سنگینی روبرو بود که این گونه اقدامات می‌تواند باری از مشکلات صنعت چاپ بکاهد.

نائب رئیس هیئت مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران تهران اعلام کرد:‌ کلیه واحدهای چاپی که نسبت به مالیات‌های خود اعتراض دارند و نسبت به برگه‌های تشخیص توافق نکردند، اگر از زمان اعتراضشان بیش از یک ماه نگذشته باشد‌، می‌توانند به اتحادیه مراجعه کنند‌، اتحادیه این آمادگی را دارد که بتواند این کار را انجام دهد تا چاپخانه‌داران بیشتری از تخفیف‌های 50 درصد استفاده کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اتحادیه تصمیم دارد، مسئله معافیت مالیاتی چاپخانه‌داران را بر اساس بند «ل» ماده 139 قانون مالیات‌های مستقیم پیگیری کند؟ یا خیر؟ گفت: مدت بسیاری است که در این باره صحبت می‌شود، اما متأسفانه متولی صنعت چاپ در گذشته که ارتباطی برقرار و جلساتی با وزارت اقتصاد و امور دارایی برگزار شد،‌ تا مراحلی پیش رفت، در آخر وزارت اقتصاد این موضوع را نپذیرفت. اکنون هم با توجه به اینکه بودجه حاصل از مالیات برای تمام اصناف پیش بینی شده است‌، سازمان مالیاتی نمی‌تواند آن را جایگزین کند،‌ بنابراین من خوش بین نیستم، اتحادیه بارها در این زمینه نامه نوشته است،‌ اما متأسفانه در قانون این بند کاملا شاخص و تعریف شده نیست.

منتشر شده توسط تسنیم در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۴ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: