رییس اتاق اصناف ایران خبر داد:
افزایش ۴۸ درصدی مالیات پرداختی اصناف


رییس اتاق اصناف ایران اعلام کرد: مالیات پرداختی توسط اصناف از سال ۹۰ تاکنون با وجود رکود اقتصادی بیش از ۴۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از اتاق اصناف ایران، علی فاضلی روز شنبه در نشست مطبوعاتی مشترک روسای سه اتاق اصناف، بازرگانی و تعاون افزود: ادعای سازمان امور مالیاتی مبنی بر پرداخت کم اصناف از سهم مالیات یک نوع فرافکنی از سوی سازمان مذکور است و این ادعا صحت ندارد.

وی با بیان اینکه شاید در بخش اصناف کتمان مالیات داشته باشیم اما فرار مالیاتی هرگز، تصریح کرد: اگر سازمان امور مالیاتی نمی تواند مالیات را در بخش فرار مالیاتی شناسایی ومطالبه کند، آن را نباید به حوزه اصناف ارتباط دهد.

فاضلی با ابراز خرسندی از تعامل سه اتاق اصناف، بازرگانی و تعاون گفت: در بخش غیردولتی استراتژی مشخصی برای صنایع خرد و کلان و همچنین نظام تامین و توزیع تعریف نشده است اما اکنون امیدواریم که تعامل صورت گرفته منجر به بهبود وضعیت اقتصادی کشور شود و به سمتی حرکت کنیم که شرایط فعلی را بهبود ببخشیم.

وی افزود: همچنین در تصویب آیین نامه های اقتصادی، اتاق اصناف ایران حضور ندارد و دولت خودش را مکلف به بهره گیری از کارهای کارشناسی شده در بخش غیردولتی نمی داند.

فاضلی با بیان اینکه سهم بخش غیردولتی در اقتصاد کشور در سال های اخیر بسیار ناچیز بوده، سهم اصناف در تولید ناخالص داخلی را ۱۷ درصد ذکر کرد و گفت: با این سهم کم بخش غیردولتی در اقتصاد نمی توان انتظار معجزه داشت.

وی اضافه کرد: این در حالی است که در مالزی ۸۳ درصد اقتصاد و در آلمان بیش از ۵۲ درصد اقتصاد در اختیار بخش غیردولتی است.

رییس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه در حال حاضر ۹۴ درصد از بنگاه های اقتصادی کشور بنگاه های کوچک هستند، تصریح کرد: در شرایط کنونی از دولت تدبیر و امید انتظار مساعدت بیشتری برای حمایت داریم. به عنوان مثال در بخش بانکداری از بنگاه داری حمایتی صورت نگرفته است.

فاضلی خواستار حمایت بیشتر دولت از اصناف و بنگاه های کوچک شد و گفت: دولت برای ایجاد هر شغل ۱۵۰ میلیون تومان هزینه می کند؛ در حالی که اصناف بدون ایجاد بار مالی برای دولت، فرصت های شغلی زیادی فراهم کرده اند.

وی افزود: با وجود اینکه دولت هیچ گونه تسهیلاتی در اختیار اصناف قرار نداده و برای نگهداری این بنگاه ها تلاشی صورت نگرفته، اما این بنگاه ها هر روز با فشارهای مالیاتی مواجه بوده اند.

وی بر لزوم رویکرد دولت بر مبنای اقتصاد داخلی تاکید کرد و افزود: من نمی گویم که احتیاج به سرمایه گذاری خارجی نداریم، اما حفظ شرایط موجود و حفظ بنگاه های تولیدی داخلی از واجباتی است که تاکنون نادیده گرفته است.

فاضلی ادامه داد: رونق بخشیدن به کسب و کار و تسهیل بنگاههای تولیدی از موارد مهمی است که باید در دستور کار دبیرخانه مشترک سه اتاق قرار گیرد چون که تاکنون نتوانسته ایم از ظرفیت های سه اتاق به طور کامل استفاده کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد تعامل سه اتاق با تشکیل دبیرخانه مشترک بتواند نقش موثری در توسعه صادرات غیرنفتی کشور داشته باشد.

فاضلی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص حل مشکل مالیاتی اصناف با سازمان امور مالیاتی گفت: بخشی از مشکلات مالیاتی اصناف حل شده و نگاه آقای عسگری رییس سازمان امور مالیاتی کشور به این موضوع تغییر کرده و تعاملات بیشتری با سازمان مالیاتی داشته ایم.

منتشر شده توسط اتاق اصناف ایران در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۲۸ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ بيست و هشتم شهريورکلیدها : علی فاضلی مالیات اتاق اصناف تهران


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: