بیانیه هیات داوران پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ


بیانیه هیات داوران پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ در مراسم پایانی جشنواره قرائت شد.

به گزارش اخبار چاپ، سیامک دری، متن بیانیه هیات داوران پانزدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ را در مراسم امروز خواند. در متن بیانیه هیات داوران جشنواره آمده است:


«پانزدهمین دوره مسابقات آثار چاپی با فاصله کوتاهی از دور چهاردهم برگزار گردید و داوری به صورت فشرده در دو روز متوالی انجام شد. در این دوره مانند دوره گذشته، آثار به صورت مجازی ثبت گردید و آثاری که اصل آنها برای داوری به دبیرخانه جشنواره نرسید از دور مسابقات حذف گردید. همچنین آثاری که به اشتباه در گروه دیگری ثبت شده بودند و یا در دور قبل در مسابقات شرکت کرده بودند نیز از دور مسابقات حذف شدند. در این بین آثاری که داوری شدند، آثاری که کمتر از 80 درصد امتیاز را کسب نمودند، برای ارتقای کیفیت آثار علی‌رغم اینکه در گروه خود اول شده بودند شایسته تندیس جشنواره شناخته نشدند. داوری به صورت مکانیزه انجام شد و نتایج آثار به صورت لحظه‌ای قابل مشاهده و رهگیری بود و پس از داوری به هیچ وجه قابل ویرایش نبود. هر اثر به طور متوسط 3 بار داوری شد و برخی از آثار به دلیل حساسیت تا 5 بار داوری شدند. در بخش نوآوری با توجه به آثار رسیده به خاطر به کار بستن شیوه‌های جدید در ارائه محصول چاپی و تشویق افراد کارآفرین در این صنعت که سرمایه‌گذاری، تلاش و تحقیق و توسعه علاوه بر ارتقای کیفیت محصول و ایجاد ارزش افزوده در محصول چاپی به کاهش واردات محصولات چاپی و خروج ارز از کشور موثر بودند، تشکر و قدردانی خواهد شد. در پایان لازم است از داوران این دوره که ما را یاری دادند تشکر و قدردانی نمایم.»


همچنین در این جلسه بیانیه کمیته انتخاب پیشکسوتان و کارآفرینان پانزدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ نیز قرائت شد. متن این بیانیه نیز به شرح زیر است:


«با سپاس از خداوند منان و عرض ارادت خدمت بزرگان صنعت چاپ به اطلاع می‌رساند که با توجه به مسئولیت سنگین انتخاب افراد پیشکسوت و کارآفرین برای معرفی در روز ملی صنعت چاپ که برعهده این کمیته گذاشته شد و براساس رعایت اصول اخلاقی و معیارهای انتخاب پیشکسوتان تلاش صادقانه‌ای به عمل آمد تا از گزینش‌های سلیقه‌ای پرهیز گردد. این کمیته که متشکل از چند تن از پیشکسوتان صنعت چاپ به همراه رؤسای اتحادیه و انجمن‌های صنفی تهران و 5 استان دیگر کشور تشکیل گردید. سوابق و مدارک ارسالی از 27 استان متشکل از 197 پیشکسوت و کارآفرین و صادرکننده که الحق همه آنها برتر و برگزیده می‌باشند را دریافت و براساس دستورالعمل‌های موجود مورد ارزیابی قرار داد. در انتها براساس رأی اکثریت اعضای این کمیته 5 نفر پیشکسوت از استان‌های مختلف و 3 نفر از تهران به همراه 5 برگزیده کارآفرینی، نوآوری و صادرات محصولات چاپی جمعاً به تعداد 13 نفر انتخاب و معرفی شدند.


امید است انتخاب این عزیزان رضای پروردگار متعال و اهالی گرانقدر این صنعت را به همراه داشته تا در آینده شاهد تلاش جوانان عرصه این صنعت در اعتلای فرهنگ غنی و پربار ایران اسلامی باشیم.»


مراسم پایانی پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ روز سه‌شنبه 24 شهریور ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی صنعت چاپ در تالار وحدت برگزار شد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۴ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ بيست و چهارم شهريورکلیدها : سیامک دری جشنواره ملی صنعت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: