هنگامه دولتشاهی:
داوری‌ها در جشنواره ملی صنعت چاپ جزئی‌نگر باشد


هنگامه دولتشاهی، فعال صنعت چاپ گفت: در بسیاری موارد کار افراد پیش از چاپ دیده نمی‌شود و اثر نهایی برگزیده می‌شود. به همین دلیل باید در داوری‌های به فعالیت افراد با جزئیات توجه شود.

به گزارش اخبار چاپ، دولتشاهی از لیتوگرافان برتر دوره‌های گذشته جشنواره ملی صنعت چاپ اظهار کرد: در حوزه آثار نفیس، تلاش کردیم تا بهترین نوع کار را در سه بخش پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ آماده کنیم و امسال نیز به خاطر فعالیت گروهی در جشنواره شرکت کردیم.

وی با بیان این‌که در دوره‌های گذشته تنها مدیریت پروژه را به عنوان برگزیده اعلام می‌کردند، گفت: متاسفانه همکارانی که در بخش‌های پیش از چاپ به فعالیت مشغول هستند، در این جشنواره کمتر دیده می‌شوند و باید از این افراد که در بخش‌هایی چون صفحه‌بندی، تفکیک رنگ، خروجی و ... کار می‌کنند، قدردانی شود.

این فعال عرصه چاپ افزود: تمامی زحماتی که این افراد می‌کشند، تنها در نام مدیریت پروژه خلاصه می‌شود و آن طور که شایسته است نام آنها در جایی مطرح نخواهد شد. نیاز است تا به فرد فراتر از جایگاه نهایی نگریسته شود.

دولتشاهی در پایان سخنانش اظهار کرد: افرادی چون طراحان در نظر گرفته نمی‌شوند در حالی که طراحی از مهمترین قسمت‌ها در پروسه چاپ کتاب به شمار می‌آید و بسیاری برای خرید نخست جلد یک کتاب را می‌پسندند به ویژه در زمینه کتاب‌های نفیس این امر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و امیدوارم مسابقات به صورت جزئی‌تر در این جشنواره مطرح شود. 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۲۱ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ بيست و يکم شهريورکلیدها : هنگامه دولتشاهی جشنواره ملی صنعت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: