رضا رضایی:
جشنواره ملی صنعت چاپ نیاز به آسیب‌شناسی دارد


رضا رضایی، پیشکسوت صنعت چاپ گفت: پس از برگزاری جشنواره نیاز است تا آمارگیری و تحقیقات انجام شود و بازدهی آن دیده شود.

به گزارش اخبار چاپ، رضایی درباره برگزاری جشنواره ملی صنعت چاپ اظهار کرد: اگر جشنواره‌ای درست اجرا شود می‌تواند در رشد فعالیت‌ها بسیار موثر باشد و کیفیت چاپ کشور را بالا ببرد در غیر این صورت باعث دلسردی اهالی این صنعت خواهد شد. هزینه‌ای که برای برگزاری جشنواره می‌شود باید صرفه و بازدهی برای کشور و مردم داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری 15 دوره برگزاری این جشنواره افزود: نیاز به تحقیقات و آمارگیری است و باید از چاپخانه‌ها و شرکت‌کنندگان در این جشنواره پرسید این تاثیر در کجا و به چه میزان بوده است؟ اگر جشنواره ارزش و اعتبار داشته باشد، مانند جشنواره‌های فیلم، تاثیر آن در صنعت نیز دیده خواهد شد. باید هدف‌های بلندمدت برای جشنواره در نظر گرفته شود.

این فعال صنعت چاپ به اعتبار جشنواره‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت: باید دلیل اعتبار هر جشنواره را جست‌وجو کرد. به طور مثال داوری و انتخاب درست، تاثیر بسیاری بر کار می‌گذارد و عامل تشویقی برای سال بعد خواهد شد تا شرکت‌کنندگان با دقت بیشتر و بهتری آثار خود را ثبت نام کنند.

به گفته رضایی، برگزاری جشنواره ملی صنعت چاپ، صرف معرفی و انتخاب برگزیدگان نباشد و خدمات و امتیازهایی برای برگزیدگان قائل شوند تا دلگرمی برای ادامه کار داشته باشد. این امر می‌تواند شامل تبلیغات وسیع‌تری شود تا مردم آنها را بشناسند؛ چاپخانه‌داران یکدیگر را می‌شناسند و نیاز به معرفی به یکدیگر ندارند، بلکه این مردم هستند که باید بهترین‌های این صنعت را بشناسند و جشنواره به مساله‌ای عمومی تبدیل شود.

این پیشکسوت با بیان این‌که متاسفانه پوشش خبری و اطلاع‌رسانی جشنواره مناسب نیست، اظهار کرد: صدا و سیما اهمیت چندانی به این جشنواره نمی‌دهد و رسانه‌ها نیز پوشش خبری مناسبی از آن نمی‌دهند، در حالی که توجه به این جشنواره می‌‌تواند منجر به جلب مشتریان بین‌المللی برای این صنعت باشد. از سوی دیگر بسیاری از چاپخانه‌ها متوجه برگزاری جشنواره نمی‌شوند تا آثارشان را برای شرکت در آن ثبت نام کنند.

وی در ادامه گفت: دولت به جای یارانه دادن در بخش صادرات، عوامل موثر بر آن را حمایت کند و نمونه‌های موفق را در سیما نشان دهند و از نشان دادن برندهای برتر نترسند. صنعت چاپ، صنعتی ملی است و از وظایف متولیان آن است که از هر مرجعی که می‌توانند برای گسترش و بهبود آن امتیاز بگیرند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۲۱ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ بيست و يکم شهريورکلیدها : رضا رضایی جشنواره ملی صنعت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: