یک فعال صنعت چاپ؛
صنعت چاپ نیازمند بانک اطلاعاتی کارآمد است


داریوش دهقان‌پور، فعال صنعت چاپ گفت: این صنعت نیازمند بانک اطلاعاتی کارآمدی است تا نظارت بر آن بهتر انجام شود .

به گزارش اخبار چاپ، دهقان‌پور با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره ملی صنعت چاپ اظهار کرد: برگزاری جشنواره طبیعتا بر فضای این صنعت تاثیرگذار است با این حال نیازمند شفاف‌سازی در حوزه‌های داوری است.

وی افزود: در سال‌های گذشته داوری‌ها ایرادهایی داشت که امیدوارم با تغییر سیستم و آنلاین شدن روند ثبت نام آثار استاندارد داوری‌ها بالاتر برود. از سوی دیگر قیاس کردن برخی آثار بستر مناسبی ندارد. به طور مثال، اگر چاپخانه‌ای در طول سال سفارشی در حوزه‌ای خاص نداشته باشد، چطور می‌تواند در برخی بخش‌های مسابقه شرکت کند؟

این فعال صنعت چاپ در ادامه گفت: اگر قرار است مسابقات جشنواره بر مبنای توانایی فردی باشد، باید کاری یکسان را به همه بدهند و نتیجه آن را قیاس کنند؛ در حالی که گاه بسیاری از چاپخانه‌ها به دلیل نداشتن سفارش نمی‌توانند در مسابقات ثبت نام کنند. همچنین در بحث کیفیت نیز باید در مسابقه کیفیت کالاهای چاپی آنها را مقایسه کنیم.

به گفته وی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عنوان متولی صنعت چاپ لازم است که نگاهی مهربانانه و پدرانه به این صنعت داشته باشد. این صنعت نیازمند بانک اطلاعاتی کارآمدی است تا نظارت بر آن بهتر انجام شود. متاسفانه بخشی بزرگی از این صنعت دارای ماشین‌های فرسوده هستند که باید از سیستم خارج شوند اما عدم مدیریت درست بر این خروج ماشین‌آلات فرسوده باعث آسیب به این صنعت می‌شود و ورود ماشین‌های جدید نیز خطراتی برای صنعت ایجاد می‌کند.

دهقان‌پور افزود: اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی‌گری این صنعت را منحصر به نظارت کند، چاپخانه‌داران به طرف حوزه صنعت خواهند رفت.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۲۱ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ بيست و يکم شهريورکلیدها : داریوش دهقان‌پور جشنواره ملی صنعت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: