مذاکرات نماینده صنعت چاپ ایران با هیات بازرگانان اتریشی


هفته گذشته نمایندگانی از صنعت چاپ ایران با بازرگانان اتریشی که در ایران حضور یافته بودند،‌ مذاکراتی داشتند. در این مذاکرات پیشنهاداتی همچون فروش دستگاه‌های چاپ سیلک اسکرین تولید ایران در اتریش و سرمایه‌گذاری اتریشی‌ها در ایران مطرح شد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از تسنیم،‌ در حاشیه حضور رئیس جمهور و هیات بازرگانان اتریشی در ایران،‌ نشست‌هایی میان نمایندگان صنایع مختلف ایرانی و بازرگانان اتریشی برگزار شد.

در میان نمایندگان صنایع مختلف ایران،‌ از صنعت چاپ و کاغذ نیز نمایندگانی در این نشست‌ها حضور داشتند. محمود کریمیان ‌اقبال مدیر چاپ صنعتی اقبال به نمایندگی از صنف چاپ در این نشست حاضر و با بازرگانان اتریشی مذاکراتی را انجام داده است.

کریمیان گفت:‌ پس از اتمام جلسه سخنرانی رؤسای جمهور ایران و اتریش‌، در سالنی که از قبل به این منظور طراحی شده بود و میزگردهایی برای مذاکره طرف ایرانی و اتریشی در حوزه صنایع مختلف چیده شده بود،‌ حضور یافتیم،‌ در حوزه صنعت چاپ نیز نمایندگانی از دو شرکت اتریشی حضور داشتند.در مذاکراتی که با آن‌ها داشتیم،‌ درباره تولیداتی که در عرصه ماشین ‌آلات چاپی داشتند،‌ اطلاعاتی کسب شد. هم‌چنین تصمیم گرفته شد که در دیدار بعدی که ما به اتری سفر خواهیم کرد،‌ بازدیدی از کارخانه‌جاتشان داشته باشیم. 

وی ادامه داد:‌ همچنین درباره فروش دستگاه‌های چاپ تولید ایران در اتریش نیز مذاکراتی انجام شد‌، شاید جالب توجه باشد که ما دستگاه‌های چاپ تامپو و سیلک اسکرینی را در ایران تولید می‌کنیم که حتی در آلمان نیز که مهد تولید دستگاه‌های چاپ پیشرفته است،‌ به فروش رفته. همچنین درباره خریداری شرکت‌های اتریشی از تولید آنادایز آلومینیوم ایران که در چاپ داخل هواپیما کاربرد دارد،‌ مذاکراتی انجام شد.

کریمیان در پاسخ به این پرسش که در زمینه ترغیب سرمایه‌گذاران اتریشی در صنعت چاپ ایران و ارتقای این صنعت نیز مذاکراتی داشتید یا خیر، گفت:‌ همان طور که رئیس جمهور اتریش در سخنرانی خود مطرح کرد،‌ آنها به دنبال یک تعامل برد برد بودند،‌ ما در این زمینه نیز اقدام کردیم؛ البته باید قبل از هر چیز مطالعاتی در این زمینه داشته باشیم‌ و بدانیم که در چه حوزه‌هایی باید ورود داشته باشیم.

وی ادامه داد:‌ اتریش روابط خوبی با ایران در سال‌های اخیر داشته است. این موضوع در صحبت‌های وزرای خارجه دو کشور نیز مطرح شد. اتریش در تمام سال‌های تحریم حامی ایران بود، تنها کشوری بود که به ایران بنزین می‌داد، حتی بارها در اتاق بازرگانی میان صنعتگران دو کشور مذاکراتی انجام شده است،‌ اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که اتریش همچون آلمان کشوری پیشرفته از نظر صنعتی نیست،‌ اما به لحاظ روابط خوبی که با ایران داشته است،‌ این تعاملات مورد حمایت دو دولت قرار دارد که این حمایت‌ها می‌تواند به موفقیت‌آمیز بودن این مذاکرات کمک کند.

منتشر شده توسط تسنیم در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۲۱ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: