معاون مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
قوانین چاپ و نشر در جهت بهبود خدمات و شرایط اصلاح شوند


سومین جشنواره صنعت چاپ و نشر استان البرز صبح امروز در کرج و با حضور ناشرین و فعالان صنعت چاپ استان در سالن سیروس صابر برگزار شد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، معاون مدیر کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دراین نشست با ابراز خرسندی از توانمندی های صنعت چاپ استان  البرز گفت: سومین جشنواره صنعت چاپ از سلسله برنامه های پانزدهمین جشنواره کشوری فرصت مناسبی است برای بررسی امکانات موجود استان و تشریح اهداف کلان این دست برنامه های کشوری.

علی اکبر ابراهیمی با اشاره به اتفاقات خجسته ای که طی یکسال گذشته در این صنعت رخ داده است افزود: تسهیل امور، بهبود کیفیت و شرایط و خدمات رسانی به اقشار مختلف جامعه خروجی مورد انتظاری است که از این نشست ها داریم.
وی بااشاره به سیاست های کلی رییس جمهور در الکترونیک کردن خدمات دولتی به منظور تسریع و بهبود کیفیت خدمات ،تفویض اختیارات امور اجرایی چاپ و نشر به استان هارا اقدام دیگر ی خواند که در سطح کشور به اجرا در خواهد آمد.
 
ابراهیمی ، استان البرز را به عنوان اولین پایگاه و پایلوت اجرایی این طرح اعلام کرد وافزود:پس از نشستهای فراوان و تجهیز و آماده سازی سامانه مذکور ،از این پس به صورت آزمایشی متقاضیان دریافت پروانه ، موافقت نامه و کلیه امور مربوط به صنعت چاپ ونشر به غیر از امور صادرات و واردات ،می توانند امور خود را به صورت الکترونیک انجام دهند.
وی از دیگر فعالیت های دو سال اخیر معاونت چاپ ونشر وزارتخانه را اصلاح قوانین دست و پاگیر و نا رسانای پیشین دانسته و افزود: با توجه به روزآمد شدن این صنعت نیاز بودتا قوانین هم اصلاح و به اقتضای زمان متحول شوند.


وی تصریح کرد: تغییر سه دستورالعمل پر کاربرد صنعت چاپ از جمله فعالیت اخیر این تحولات است که از آن جمله می توان به قانون تاسیس چاپخانه ها وصنایع وابسته اشاره کرد که در قوانین پیشین برای سرمایه گذاران فضای کافی پیش بینی نشده بود و زمینه برای سرمایه گذاری های کلان و ارایه طرح های توجیهی وجود نداشت. آنچه بود عرف بودو به لحاظ قانونی تعریف نشده بود.
ابراهیمی تدوین دستورالعمل صادرات واردات ماشین آلات وابسته به صنایع چاپ را دومین تغییر قانونی خوانده و افزود: با توجه به قوانین پیشین به سبب سیاست های تعمیر و بازسازی ،امکان ورود ماشین آلات مدرن وجود نداشت و باتحولات اخیر تسهیل ورود تکنولوژی جدید فراهم شده است.
وی گفت: صدور مجوز های محصولات چاپی غیر از کتاب نیز از جمله آیین نامه های دست وپاگیر بود که تجمیع نشده بود و  پس از نشست های متعدد کارشناسی ،دسترسی به مستندات تبلیغات کشوری،که مجری آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، فراهم شد.
ابراهیمی بر گزاری کلاسهای آموزشی در سطح دانشگاهی و تنظیم تفاهم نامه با دانشگاه صنعتی شریف را از دیگر اقدامات رو به جلوی وزارتخانه و معاونت چاپ و نشر خوانده و افزود:این دوره ها مختص مدیران کل بوده و هزینه ها را وزارتخانه متقبل شده است.
ابراهیمی در پایان تجهیز و توسعه موزه صنعت چاپ و کتابخانه های تخصصی چاپ رااز دیگر اقدامات این معاونت اعلام کرده خاطر نشان کرد: کتابخانه 17 استان به 167 عنوان کتاب تجهیز شده اند.

 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: