رییس اتحادیه چاپخانه‌داران اصفهان:
جشنواره ملی صنعت چاپ باید به حل مشکلات کمک کند


محمدعلی انصاری‌پور، عضو کمیته داوری انتخاب پیشکسوتان گفت: برگزاری جشنواره صنعت چاپ باید به‌گونه‌ای باشد که تاثیر بسزایی بر وضعیت و رفع مشکل اهالی چاپ داشته باشد.

به گزارش اخبار چاپ، انصاری‌پور، رییس اتحادیه چاپخانه‌داران اصفهان با اشاره به برگزاری جشن این استان در تاریخ پنج‌شنبه 26 شهریور ماه اظهار کرد: هر تجلیل و همایشی که به عنوان روز صنعت چاپ برگزار و از بزرگان این صنعت یاد شود، بسیار ارزشمند است و نتایج مثبتی دارد. کار پسندیده‌ای که هر استان در حد توان و بضاعت از فعالان و پیشکسوتانش  در تمامی حوزه‌ها قدردانی کند.

وی در ادامه با اشاره به رسالت برگزاری چنین جشنواره‌هایی اظهار کرد: قرار بر این بوده که در چنین جشنواره‌هایی مسئولان حاضر شوند و صدای اهالی این صنعت را به گوش متولیان برسانند. با این حال هر سال مطالباتی به منظور بهبود وضعیت این صنعت مطرح می‌شود که نتیجه‌ای نداشته و گره‌ای از کار صنعت چاپ باز نشده است.

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران اصفهان با اشاره به اهمیت توجه به دیدگاه صنعتی در صنعت چاپ گفت: مطالبات صنعت چاپ از منابعی خواسته می‌شود که توانایی برآوردن آنها را ندارند. بیشترین مشکلات این صنعت در بخش نوسازی سیستم‌ها و آموزش که در وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی به لحاظ کمبود منابع بودجه‌ای نمی‌تواند آنها را پیگیری کند. با این حال تجربه این وزارتخانه همراه با دیدگاه صنعتی می‌تواند به بهبود وضعیت این صنعت کمک شایانی کند.

به گفته انصاری‌پور، صنعت چاپ در اصفهان دارای دو مساله اساسی است که یکی نوسازی صنعت چاپ در استان و دیگری مسائلی است که ادارات و سازمان‌های دولتی به وجود آورده‌اند. به طور مثال، سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی یا تسهیلات کم‌بهره‌ای که باید از سوی بانک‌ها برای این صنعت در نظر گرفته شود.

وی به خروج برخی سفارشات چاپ از استان اشاره کرد و گفت: خروج کارهای چاپی معمولا اتفاق می‌افتد. برخی سفارش‌ها از اصفهان به مرکز می‌روند و منطقه جنوب کشور نیز به دلیل این‌که بیشتر راه‌های مواصلاتی با این استان‌ها دارد، همچنین استان‌های چهارمحال و بختیاری و یزد به چاپخانه‌های اصفهان سفارش می‌دهند. با این حال به لحاظ امکانات و ماشین‌آلاتی که داریم، تعدادی از چاپخانه‌ها نوسازی شده و به‌روز شده‌اند و جوابگوی نیازهای چاپ استان هستیم، اما باید سیاست‌هایی از سوی دولت در نظر گرفته شود.

این فعال صنعت چاپ افزود: در کل کشور این مساله پیگیری می‌شود و ما نیز مکاتباتی با استانداری داشتیم و درخواست کرده‌ایم که سفارشات به واحدهای دارای پروانه کسب و مستقر در داخل استان داده شود اما ضمانت اجرایی در این زمینه وجود ندارد و بیشتر مانند توصیه‌نامه است و اگر این امر جنبه قانونی پیدا کند، تاثیر بیشتری خواهد گذاشت.

 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ هجدهم شهريورکلیدها : محمدعلی نصاری‌پور اصفهان جشنواره ملی صنعت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: