یک پیشکسوت صنعت چاپ:
اتحادیه‌ها باید نقش فعالی در برگزاری جشنواره صنعت چاپ داشته باشند


حسین محمدی، پیشکسوت صنعت چاپ با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره صنعت چاپ بر تمامی اهالی این صنف گفت: اتحادیه‌ها باید فعالیت بیشتری در این برنامه‌ها داشته باشند تا بتوانند صدای اهالی آن را به گوش متولیان آن برسانند.

به گزارش اخبار چاپ، محمدی، پیشکسوت صنعت چاپ با بیان این‌که اهمیت دادن به صنعت چاپ باعث دلگرمی همه اعضا از مبتدی تا پبشکسوت می‌شود، اظهار کرد: هر چه بیشتر به این صنعت اهمیت داده شود، باعث پیشرفت و بهبود وضعیت آن خواهد شد اما متاسفانه بی‌توجهی‌هایی در سال‌های اخیر به آن شده که به دلسردی اهالی آن منجر شده است.

وی با اشاره به جشنواره‌های ورزشی و کارگری که همزمان به روز ملی صنعت چاپ برگزار می‌شد، گفت: سال‌های گذشته، جشنواره‌هایی ورزشی و جشن کارگری به مناسبت روز ملی صنعت چاپ و جشنواره ملی این صنعت برپا می‌شد که برای این صنف و اعضای فرهنگی آن باعث دلگرمی بود اما متاسفانه در سال‌های اخیر این برنامه‌ها برگزار نمی‌شوند.

به گفته این پیشکسوت صنعت چاپ، بی‌توجهی به اهمیت تشکلی مانند اتحادیه از متولیان این صنعت، باعث کمرنگ شدن بسیاری مسائل شده است. باید اتحادیه‌ها نقش پررنگ و فعالی در برگزاری این جشنواره‌ها داشته باشند تا در تخصیص بودجه‌هایی که برای این صنعت در نظر گرفته می‌شود، جایگاهی داشته باشند و نباید صنعت چاپ را در وضعیتی نابسامان رها کرد.

محمدی افزود: امیدوارم با شکل‌گیری بدنه هیات مدیره اتحادیه‌ها به خصوص در تهران و همراهی، همدلی و انسجام صنف، بتوان کار موثری در زمینه این صنعت و بهبود روند پیشرفت آن انجام داد. با این حال همزمان باید از زیاده‌خواهی‌های برخی گروه‌ها جلوگیری شود تا این همرنگی از میان نرود. البته کم‌کاری اتحادیه‌ها نیز باعث شده تا صدای این صنف به گوش دیگران نرسد و نتوانیم خواسته‌هایمان را به خوبی و از مسیر درست پیگیری کنیم.

این فعال صنعت چاپ در ادامه گفت: متاسفانه صنعت چاپ در این سال‌ها مورد ظلم قرار گرفته و تشکل واقعی نداشته است. با این حال هنوز نیز می‌توان با شناخت درست افراد و همسویی برنامه‌ها در این صنعت بزرگ کشور، از بسیاری مسائل و مشکلات آن جلوگیری کرد زیرا اشتباه معدود افرادی باعث می‌شود تا تمام بدنه این صنعت در کل کشور آسیب ببیند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ هجدهم شهريورکلیدها : حسین محمدی چاپخانه تک جشنواره ملی صنعت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: