ششمین جشنواره چاپ استان قزوین برگزار شد


ششمین جشنواره چاپ استان قزوین با حضور نماینده مردم قزوین و تاکستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش اخبار چاپ، سعید بهروان، کارشناس دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ششمین جشنواره چاپ استان و جشن روز ملی صنعت چاپ گفت: صنعت چاپ اگر در کنار صنعت قرار گیرد منجر به شکوفایی حوزه تولید و اقتصاد کشور می‌شود.

وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: در عرصه‌ی صنعت چاپ با دو رویکرد فرهنگی و هنری روبرو هستیم از این‌رو باید به هر دو حوزه توجه جدی شود و میان آن دو هماهنگی به وجود آید.

کارشناس چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در حال حاضر صنعت چاپ کشور تنها 4 درصد از بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده است و در صورت حمایت و قرار گرفتن این صنعت به عنوان اولویت‌های اقتصادی می‌توانیم سهم بیشتری را در بازارهای خاورمیانه و جهانی به خود اختصاص دهیم.

بهروان در ادامه با اشاره به مهمترین مشکلات در پیش‌روی صنعت چاپ افزود: عدم وجود متولی خاص برای پاسخگویی به صنعت چاپ، عدم حمایت‌های دولتی و تعریف استانداردهای کاری از مهمترین مشکلات موجود در صنعت چاپ کشور است که باید مورد بررسی قرار گیرند.  

در ادامه داود محمدی نماینده‌ مردم قزوین، آبیک و البرز نیز در سخنانی گفت: در بازار امروز با رقابت بسیار شدیدی روبرو هستیم که اگر نتوانیم خود را با تکنولوژی روز و تجهیزات مدرن منطبق کنیم بدون شک از گردونه رقابت خارج می‌شویم.

وی با تاکید بر نوسازی ماشین‌آلات حوزه چاپ استان اظهار کرد: صنعت چاپ صنعتی دو وجهی است و برای تقویت این حوزه باید بین وزارت ارشاد و وزارت صنعت، معدن و تجارت تلفیق به وجود آید.  

رجب رحمانی، نماینده‌ی مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تاکید بر جلوگیری از واردات بی‌رویه گفت: در حوزه صنعت چاپ و بسته‌بندی ورود ماشین‌آلات نگران‌کننده است و در شرایطی که توانسته‌ایم در ساخت موشک و صنایع نظامی ارتقا پیدا کنیم بدون شک با عزم ملی و مدیریت جهادی می‌توانیم در تجهیزات چاپی هم رشد کنیم.

مهدی احمدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی اظهار داشت: استفاده از تکنولوژی روز در صنعت چاپ، آموزش نیروها و بهره‌گیری از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌تواند در حل مشکلات صنعت چاپ بسیار تاثیرگذار واقع شود.

قاسم جلیلیان، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان نیز در سخنانی اظهار کرد: در حال حاضر 95 چاپخانه‌ در استان قزوین فعالیت می‌کنند که از این تعداد 56 مورد آنها در شهر قزوین مستقر هستند.

در پایان این مراسم از رضا نوروزی، مدیرعامل شرکت فرهنگی چاپ و بسته‌بندی ولایت به عنوان واحد برتر در حوزه چاپ و 20 نفر از ناشران برتر و فعالان صنعت چاپ در استان قزوین تجلیل شد. همچنین از جمعی از صنعت‌گران برتر و کارگران نمونه تجلیل شدند که از آنها می‌توان به اکبر ابراهیمی، اکبر کریمی، حنانه سعیدی، سیدعلی تقوی پیمان پوریان و دیگر فعالان نمونه در این عرصه اشاره کرد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ هجدهم شهريورکلیدها : ششمین جشنواره چاپ استان قزوین جشنواره صنعت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: