مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم مطرح کرد:
اهتمام ارشاد قم به استقرار چاپخانه‌ها در شهرک صنعتی چاپ و نشر


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ضمن ابراز خشنودی از ایجاد شهرک چاپ و نشر در استان بر ضرورت حضور واحدهای فعال چاپ در این شهرک تاکید کرد.

به گزارش اخبار چاپ، دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در این جلسه که نمایندگان صنعت چاپ و نشر استان حضور داشتند خاطرنشان کرد: تلاش برای استقرار چاپخانه‌داران در شهرک صنعتی چاپ و نشر را در اولویت مهم کاری مدیریت جدید ارشاد قم قرار خواهیم داد زیرا لازم است از فرصت ایجاد شده بهره برداری خوبی صورت گیرد.

وی در ادامه به مشکلات بازار و رکود موجود اشاره و حمایت وزارت ارشاد از صنعت چاپ قم را خواستار شد و افزود: حمایت از صنعت چاپ در اصل حمایت از نشر دین و معارف اسلام است و امروز مسلمانان در اقصی نقاط جهان تشنه معارف دین هستند و این مهم با توسعه صنعت چاپ در کشور و به‌ویژه قم محقق می‌شود.

دانشی در این نشست تسهیلات بانکی و حمایت مستقیم و غیر مستقیم از این صنعت در استان را راه‌گشای مشکلات ارزیابی کرد و حمایت دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی را در این راستا ضروری برشمرد.

امیر طیبی‌نژاد مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم نیز در این نشست با اشاره به روند ایجاد شهرک صنعتی چاپ و نشر در استان اظهار کرد: شهرک صنعتی چاپ و نشر از ابتدا با نگاه فرهنگی و رشد و توسعه صنعت چاپ و فرهنگ در استان قم احداث شد.

وی ادامه داد: انتظار بود با همین حجم سرمایه گذاری و تلاش صورت گرفته توسط شرکت شهرک‌های صنعتی، فعالان صنعت چاپ نیز با حمایت مسئولان استانی و کشوری با استقرار به موقع خود در این شهرک ضمن حمایت از این اقدام منحصر بفرد ما را در توسعه این شهرک و تکمیل زیرساختها حمایت می‌کردند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با مهم ارزیابی‌کردن دیدگاه جدید اداره کل ارشاد قم در نگاه به رفع نیازهای صنعت چاپ استان گفت: این شرکت تسهیلات و فرصت‌های خوبی را پیش روی فعالان صنعت چاپ استان قرار داده است ولی به اذعان چاپخانه داران استقرار در این شهرک صنعتی حمایت جدی مسئولان امر در استان و کشور را می‌طلبد.

وی در پایان با ارائه راهکار‌های عملی ابراز کرد: امیدواریم با تلاش و حمایت جدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و وزارت ارشاد از این صنعت در استان مانع از دست رفتن توسعه و فرصت به‌وجود آمده در این شهرک صنعتی شوند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۱۴ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ چهاردهم شهريورکلیدها : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم دانشی امیر طیبی‌نژاد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: